EY Nederland heeft zich als ‘presenting sponsor’ verbonden aan de finish van de Volvo Ocean Race en als Sailing Partner aan Team Brunel. Door deze samenwerking kan EY een uniek evenement én een succesvol Nederlands zeilteam inzetten om met relaties en medewerkers een bijzondere ervaring te delen.
Het onder Nederlandse vlag varende Team Brunel is één van de zeven deelnemende boten aan de race en is een initiatief van Sailing Holland. EY Nederland is vanaf het begin verbonden aan de activiteiten van Sailing Holland en was in de vorige Volvo Ocean Race campagne ook aan boord als partner.
Team Brunel Director Gideon Messink: "Wij zijn heel blij dat EY ons opnieuw ondersteunt. EY weet wat wij en wat de Volvo Ocean Race voor het bedrijfsleven kunnen betekenen. In de hernieuwde samenwerking zien wij een bevestiging dat de wijze waarop wij onze campagne voeren voor dergelijke bedrijven werkt.”
Coen Boogaart, voorzitter Raad van Bestuur EY Nederland: "EY is een organisatie met een lange historie in het ondersteunen van topsport in Nederland. Topsport draait immers om kwaliteit en teaming, twee aspecten die nauw aansluiten bij de manier van werken van een professionele dienstverlener als EY. Deze samenwerking biedt ons dan ook een bijzondere kans om op een sportieve manier het belang van kwaliteit en teaming aan onze relaties en medewerkers over te brengen. Tegelijkertijd beleven we met hen een onvergetelijk moment door van dichtbij deel uit te maken van een uniek sportevent. Wij zien er dan ook naar uit om met medewerkers, de zeilers, zeilfans, de stad Den Haag, het bedrijfsleven, de organisatoren, sponsoren en relaties van de aankomst van de zeilteams een sportief hoogtepunt te maken.”
De Volvo Ocean Race is een internationaal topsportevenement. Miljoenen fans wereldwijd volgen de avonturen van de zeezeilers. Van 24 juni tot en met 1 juli 2018 is Den Haag als eindbestemming het centrum van de internationale zeilwereld waar de boten finishen en de laatste punten worden verdeeld. De organisatie is in handen van TIG Sports en er worden in een week tijd zo’n 300.000 tot 400.000 bezoekers verwacht. Tijdens de Volvo Ocean Race pitstop in 2015 stond de teller op 125.000 bezoekers na tweeëneenhalve dag.