Spyker F1 heeft met Exact en Medion twee nieuwe sponsors erbij.
Exact Software, een persoonlijke sponsor van Christijan Albers, heeft zich voor twee jaar verbonden aan de Nederlandse renstal.
Met de deal is niet alleen geld gemoeid; Exact gaat het team ook van software voorzien. Dit tot tevredenheid van uitvoerend directeur Colin Kolles.
"Een van mijn grootste principes sinds ik in de F1 werkzaam ben is om de efficiëntie binnen de Formule 1-wereld te verbeteren", liet de Duitser weten. "Exact's verbintenis met Spyker is een enorme vooruitgang met betrekking tot de productiviteit en het besparen van de kosten. Dit zijn zeer belangrijke dingen voor een dynamisch klein team als Spyker."
Ook Michiel Mol is erg tevreden om wederom een sponsor aan de inmiddels grote lijst toe te voegen. "Dit is een fantastische start van het eerste jaar dat we als het Spyker F1-team: een samenwerkingsverband met een wereldwijd bedrijf dat het bericht van communicatie en efficiëntie verkondigt."
Clemens Riedl, de marketingdirecteur van Exact, liet weten dat de nationaliteit van beide partijen een rol heeft gespeeld in de totstandkoming van de deal. “Het belangrijkste is echter dat Exact, net als Spyker, gedreven wordt door passie in wat we doen. Omdat we wereldwijd actief zijn is de F1 het perfecte klankbord om Exact's merk op de markt te brengen."
De financiële bijdrage van Exact is beperkt. De sponsoring zou volgens eigen zeggen nauwelijks invloed hebben op het marketingbudget van het bedrijf.
Het Spyker Formule 1 Team heeft ook een meerjarig technologie- en marketingcontract getekend met het Duitse Medion AG. Medion wordt partner van Spyker F1 en de Medion-logos komen op de wagens en de overalls van de rijders te staan.
"We zijn blij met het partnership met Medion, dat een van de grootste en meest succesvolle technologie merken is", aldus teambaas Colin Kolles. "Hun innovatieve IT en mediaproducten zullen door ons team gebruikt worden om onze prestaties op alle vlakken te vergroten."