Energiedirect blijft na dit voetbalseizoen verbonden aan PSV als Official Partner en heeft zich aan de club verbonden tot de zomer van 2026.
Energiedirect had tot medio 2022 een zichtbare positie op het shirt. Na drie seizoenen als hoofdsponsor en drie seizoenen als rugsponsor bleef de energieleverancier, gevestigd in Den Bosch, de club trouw als Official Partner. Eerder was het merk verbonden aan PSV Esports en PSV Vrouwen.
Met de contractverlenging is het tienjarig jubileum van het sponsorschap een stip aan de horizon geworden. Bij Frans Janssen, Commercieel Directeur van PSV, veroverde Energiedirect een speciaal plekje in zijn hart. “Ik vond dat zo’n lef dat zij destijds ná Philips besloten: wij gaan nu op het shirt. En het heeft hen geen windeieren gelegd, noch qua naamsbekendheid, noch qua klantenbestand. Dat vind ik heel slim en gedurfd. Zo zijn wij ook, innovatief. PSV en Energiedirect zijn daar samen in opgetrokken en hebben gezamenlijk mooie dingen gedaan en bereikt. Dat Energiedirect na dit seizoen nog twee jaar doorgaat, geeft bovendien aan hoe trouw deze partner ook is”, aldus Janssen.
Energiedirect heeft als doel de club, fans en het merk dichter bij elkaar te brengen. Op die manier worden met het partnership niet alleen belangrijke bedrijfsdoelstellingen behaald, maar wordt ook meerwaarde gecreëerd voor de fanbeleving van PSV’ers. “Met opvallende campagnes proberen we de leukste sponsor van PSV te zijn. Dat doen met de PSV Kersttrui en de PSV Walk of Fame, maar ook met het weggeven van tickets, shirts en unieke ervaringen. Het gaat dus echt om het verbinden van de fans met de club en Energiedirect” aldus Nick Poldermans, Head of Branding, Propositions & New Business bij Energiedirect. De Kersttrui en de Walk of Fame blijven ook de komende jaren belangrijke pijlers onder de samenwerking. “De fans herkennen ons van deze acties en zijn er zelfs bij betrokken. Dat is bijzonder en willen we samen verder uitbouwen”, zegt Poldermans daarover.
De acties worden tot ver buiten Eindhoven gewaardeerd. In 2023 wonnen Energiedirect en PSV een Zilveren SponsorRing in de categorie ‘Sport’ voor de ‘PSV Walk of Fame’. ‘Met deze activatie legt Energiedirect haar legacy in en om het stadion neer. Het idee van de PSV Walk of Fame kan nog jaren doorgetrokken worden. Energiedirect heeft zijn handtekening in de PSV-omgeving definitief gezet’, oordeelde de vakjury daarover. Het was de tweede keer dat deze gerenommeerde award werd gewonnen en dat wordt gezien als een bevestiging dat de gekozen strategie sterk is. In 2019 wonnen Energiedirect en PSV ook een European Sponsorship Award.
En juist nu tijdens carnaval is het een mooi moment om nog terug te blikken op een van de succesvolste sponsoracties van Energiedirect. Tijdens carnaval 2019 wist Energiedirect Romàrio terug naar Nederland te halen. De Braziliaanse wereldster, die tussen 1988 en 1993 uitkwam voor PSV, deed met een eigen praalwegen mee aan de optocht in Eindhoven, oftewel Lampegat. De komst van Romàrio was namens Energiedirect een ode aan PSV en haar fans. Energiedirect werd voor deze sponsoractivatie bekroond met een zilveren SponsorRing, een van de meest prestigieuze Nederlandse prijzen in het sponsorlandschap.
Lees hier een uitgebreid interview met Nick Poldermans over de achtergronden van de verlenging van de samenwerking