DSM is de komende vier jaar Partner in Sport van NOC*NSF. Het voormalige steenkolenbedrijf betaalt 1,25 miljoen per jaar. Bovendien levert het bedrijf kennis op het gebied van voeding, materiaal en gezondheid.
De komende weken gaan DSM, TNO en NOC*NSF bekijken op welke manier de Nederlandse sporters nog succesvoller kunnen worden door een verbeterde voeding en beter materiaal. Materiaal van DSM zit in allerlei sportattributen. Via dochter Gist Brocades is er veel kennis in huis over voeding.
DSM was in het verleden nauwelijks actief als sponsor. Van 1990 tot 1998 was DSM betrokken bij het Rembrandt Research Project. Niet alleen via sponsoring in geld, maar ook door het beschikbaar stellen van know-how en apparatuur van DSM Research. Ook is het bedrijf sponsor van het Maastrichtse Bonnefanten Museum waarbij het bedrijf het museum een bedrag van 1 miljoen heeft geschonken om een collectie samen te stellen die een representatief beeld geeft van de Limburgse kunst tussen 1900 en 1970. DSM schenkt dit bedrag in het kader van het komende 100-jarig bestaansfeest in 2002.
NOC*NSF heeft inmiddels negen Partners die samen met een bijdrage van de overheid zestig miljoen per jaar opleveren.