DHL Parcel sponsor vier Oranje damesteams

DHL Parcel verbindt zich aan de Nederlandse nationale vrouwenteams voetbal, hockey, handbal en volleybal. Niet eerder stapte een sponsor zo groot in de vrouwensport. Het unieke partnership draagt de naam #Samedream, dat duidt op het gezamenlijk streven naar mooie prestaties voor een breed publiek.

Met de sponsoring draagt DHL bij aan het realiseren van de juiste randvoorwaarden en omstandigheden voor vrouwenteams om op het allerhoogste niveau hun sportprestaties neer te zetten. De Nederlandse vrouwensport maakt op internationaal topniveau een enorme groei door in prestaties en populariteit.

Dat herkent DHL Parcel, dat de afgelopen jaren als bezorger van online bestellingen zelf een enorme groei doormaakte. Deze match in ambitie en motivatie om tot de beste te behoren wordt samengevat onder de noemer #SameDream. Daarbij biedt DHL de sporters de noodzakelijke steun en support om hun droom waar te kunnen maken.
De naam DHL Parcel prijkt op de shirts van de handbalsters en -volleybalsters. De term ‘logistiek partner’ geldt voor alle vier de vrouwenteams en betekent dat DHL Parcel zorgdraagt voor het transport van materialen van en naar wedstrijdlocaties.

De vrouwenteams zijn blij met de nieuwe overeenkomst. Jan Dirk van der Zee, directeur amateur- en vrouwenvoetbal van de KNVB, spreekt namens de vier sportbonden: "Groeien en nieuwe wegen inslaan, is wat wij herkennen in een bedrijf als DHL Parcel. We – en dan heb ik het over de Nevobo, de KNHB, het NHV en de KNVB - passen goed bij elkaar; hands-on en de beste willen zijn."

Van der Zee vervolgt: "Deze samenwerking is erop gericht om een nieuwe generatie meiden en vrouwen kracht, energie, positivisme en inspiratie te bezorgen. Prachtig dat DHL open staat voor dit nooit eerder vertoonde partnership met vier sportbonden en samen met ons dezelfde droom nastreeft."

Jaap Wals, algemeen directeur NHV: “Wij zijn ontzettend trots om DHL Parcel als onze nieuwe partner te presenteren. Het NHV kijkt met veel vertrouwen uit naar de langdurige samenwerking met DHL Parcel en de andere drie sportbonden. We verbinden in deze unieke propositie vier succesvolle vrouwenteams als boegbeelden. Samen gaan we ervoor om het hoogst haalbare te bereiken en onze gezamenlijke dromen waar te maken. Binnen het partnership wordt Lois Abbingh ingezet als ambassadeur van de handbalsport.”

Michel Clausing, CCO van DHL Parcel Benelux: "De vrouwenteams laten zien dat je met hard werken veel kunt winnen, maar dat je daarbij ook slimme nieuwe wegen moet bewandelen, zoals DHL Parcel dat doet met digitale features en groene bezorgopties."
De aansluiting met nationale teams wordt bovendien ingegeven door het feit dat DHL Parcel van oudsher diepgeworteld zit in de Nederlandse samenleving. "Dit sponsor- en partnership is een perfect fit, waarmee alle partijen hun voordeel kunnen doen en waarbij het publiek hopelijk het resultaat beleeft met mooie sportieve prestaties."

Ambassadeurs

Om de medewerkers en klanten van DHL Parcel mee te nemen in het wel en wee van de sporters op weg naar hun successen, treedt van ieder team één van de speelsters op als ambassadeur; dat zijn handbalster Lois Abbingh, hockeyster Pien Sanders, volleybalster Laura Dijkema en voetbalster Jackie Groenen.

"Welke topsport meiden en vrouwen ook beoefenen, allemaal hebben ze dezelfde droom: zo goed mogelijk presteren en het hoogst haalbare bereiken. Als OranjeLeeuwin wil ik daarnaast ook nieuwe generaties meiden en vrouwen inspireren. Door te laten zien hoe vrouwen zich in de topsport kunnen manifesteren", zegt Groenen. "Daar zijn we met de OranjeLeeuwinnen al jaren mee bezig en het partnership met DHL gaat eraan bijdragen dat we weer een nieuwe stap kunnen maken. En dankzij DHL zal datzelfde gelden voor de handbal-, volleybal- en hockeyvrouwen. Allemaal hebben we de #SameDream!”

Lois Abbingh, speelster TeamNL Handbaldames: “Wij zijn heel blij dat DHL Parcel zich aan ons team verbindt. We willen graag voorbeelden zijn voor de nieuwe generatie. Daarom is het ontzettend mooi dat we samen met DHL Parcel de komende jaren een nieuw traject aan kunnen gaan en kunnen bouwen aan nieuwe successen. DHL Parcel is internationaal bekend en het is mooi om het merk op deze manier aan de handbalwereld te laten zien. Persoonlijk kijk ik er met trots naar uit om mijn rol als ambassadeur te vervullen.”

Strategie en activatie

DHL wordt in strategie, communicatie en activatie ondersteund door Triple Double sportmarketing en 180Amsterdam. Guido Klomp, Managing Director bij Triple Double sportmarketing: “Het is uniek dat een internationaal merk als DHL Parcel op deze manier als sponsor van vier vrouwenteams instapt. Het bevestigt de positieve ontwikkeling die deze bonden de afgelopen jaren gemaakt hebben. We zijn er super trots op dat we DHL op deze reis mochten helpen en gaan er samen alles aan doen het maximale te bereiken.”

Barbara Bijlard, Business Director bij 180 Amsterdam: “We werken al meer dan 10 jaar geweldig samen met DHL op vele internationale campagnes. Voor ons komt een droom uit nu we ook in Nederland aan de slag mogen voor DHL Parcel. Dit project ligt ons nauw aan het hart, omdat het zoveel ambitie heeft om de wereld zoals wij die kennen een stukje beter, mooier en gelijkwaardiger te maken. We hopen dat het heel veel meisjes inspireert om hun droom waar te maken. We hopen ook dat het hun broertjes, vaders en moeders heel veel trots en plezier schenkt om samen te beleven wat die internationale topprestaties betekenen voor heel Nederland.”