Deloitte komende drie jaar sponsor van het NK Schaken

Het Nederlands Kampioenschap Schaken, dat deze zomer weer in Amsterdam werd afgewerkt door ’s lands beste grootmeesters, heeft Deloitte voor nog eens drie jaar aan zich weten te binden als sponsor.

Het besluit werd reeds begin dit jaar genomen tijdens de 2018-editie van het jaarlijks gehouden Tata Steel schaaktoernooi in Wijk aan Zee. In dat toernooi waren het wereldkampioen Magnus Carlsen en de Nederlandse Grootmeester Anish Giri, die na op een gedeelde eerste plaats te zijn geëindigd, een finaleronde tegen elkaar mochten spelen. Na twee beslissingspartijen was het uiteindelijk Magnus Carlsen die als beste uit de bus kwam.

Terwijl de diverse schaakgrootmeesters hun schaakpartijen afwerkten, sloot in Hilversum de KNSB verschillende zakelijke overeenkomsten. Om te beginnen bevestigde hoofdsponsor Tata Steel zijn samenwerking met de KNSB. Die samenwerking richt zich enerzijds op de jaarlijkse Tata Chess on Tour-activiteiten, maar ook op het stimuleren van schoolschaak in de regio Beverwijk en IJmond. “Voor Tata Steel geldt dat het de vaardigheden die kinderen in de schaaksport opdoen van groot belang acht voor het aangaan van de uitdagingen die de 21e eeuw biedt”, liet de hoofdsponsor weten.

“Een logische keuze voor de veelzijdige zakelijke dienstverlener, waarvoor strategisch denken core-business is. De competenties die schaakgrootmeesters in hoge mate bezitten, zijn bij uitstek competenties die Deloitte zoekt in haar werknemers”, aldus de schaakbond.

“Schaken bevat veel aspecten waarin Deloitte zich herkent. Elementen als strategisch denken, goed voorbereiden, doorzettingsvermogen en slagvaardigheid heb je zowel nodig om succesvol te zijn als medewerker van Deloitte en als schaker”, liet Peter Bommel, CEO van Deloitte, weten in een reactie op het sponsorbesluit.

Op de foto: V.l.n.r.: Peter Bommel, CEO Deloitte; Marleen van Amerongen, voorzitter Schaakbond; Theo Henrar, directievoorzitter Tata Steel.