DELA zal vanaf 2016 niet langer op de shirts prijken van het volleybaldames- en herenteam. Na 10 jaar hoofdsponsor van de Nederlandse Volleybalbond (Nevobo) te zijn geweest, heeft coöperatie DELA dit voorjaar bij de Nevobo aangegeven te kiezen voor een andere marketingcommunicatiestrategie.
Coöperatie DELA wil wel verbonden blijven aan de volleybalsport en onderzoekt momenteel op welke wijze zij dit invulling zou willen geven. De huidige sponsorovereenkomst loopt eind 2015 af.
"Wij zijn coöperatie DELA ontzettend dankbaar voor wat zij voor de volleybalsport in Nederland gedaan heeft,” aldus algemeen directeur Joëlle Staps. "In de 10 jaar dat we nu samen optrekken, is DELA en met name haar pay-off #voorelkaar een begrip geworden binnen het volleybal. Ik ben blij dat we als Nevobo aan deze mooie organisatie verbonden blijven en we de nu 10 jaar durende samenwerking op een andere wijze zullen continueren.”
In 2006 startte de samenwerking tussen coöperatie DELA en de Nevobo. Een samenwerking die bij de start vele wenkbrauwen deed fronsen, maar al snel als een van de meest spraakmakende en geslaagde partnerships binnen de sport gezien werd.
Het partnership werd in eerste instantie invulling gegeven door de sponsoring van het damesvolleybalteam. Naast de ondersteuning van het sportieve programma, organiseerde coöperatie DELA de DELA meidendag en de Masterclasses voor clubcoaches. Daarnaast introduceerde zij de jaarlijks terugkerende DELA Trophy. In 2009 liet coöperatie DELA opnieuw zien het partnership innovatief invulling te geven. In 2009 wist het bedrijf zelf de TV rechten van de World Grand Prix te bemachtigen en de wedstrijden van de volleybaldames uitgezonden te krijgen. In 2013 werd het partnership verbreed waarbij coöperatie DELA zowel de volleybaldames als de heren ondersteunde en afgelopen maand optrad als hoofdsponsor van het Europees Kampioenschap voor dames in Nederland.
Edzo Doeve, algemeen directeur van coöperatie DELA kijkt dan ook trots terug op de afgelopen 10 jaar. "Het Nederlandse volleybal heeft zich de laatste jaren stevig op de kaart gezet met sportieve resultaten en aansprekende evenementen. Wij zijn er trots op dat wij daar sinds 2006 een bijdrage aan mochten leveren. Andersom heeft de jarenlange samenwerking ons merk goedgedaan. Bovendien genoten wij van de teams, deelden lief en leed en hielpen elkaar toen dat nodig was. We gaan nu samen met de Nevobo op zoek hoe we onze goede samenwerking meer op de achtergrond kunnen continueren.”