Centric stopt na de degradatie van Sparta als hoofdsponsor van de Rotterdamse club.
Na de degradatie van Sparta Rotterdam zijn Centric en de club met elkaar in gesprek gegaan over het hoofdsponsorschap. Spelen in de Eredivisie was een belangrijke voorwaarde voor Centric om zijn naam als hoofdsponsor aan de club te verbinden. In de overeenkomst tussen Centric en Sparta was een degradatieclausule opgenomen. Centric was een jaar hoofdsponsor van de club. Daarvoor was de internationale IT-dienstverlener al aan Sparta verbonden als hoofdsponsor van de jeugdopleiding en als co-sponsor van het eerste elftal.
Hans Schrijver, CCO Centric: "We vinden het bijzonder jammer dat Sparta is gedegradeerd. We gingen samen voor een langdurig partnership en hebben hierin geïnvesteerd. Wel hebben we vanaf het begin met elkaar afgesproken dat de Eredivisie een belangrijke voorwaarde is om als hoofdsponsor succesvol invulling te geven aan onze doelstellingen. Helaas nemen we daarom nu afscheid als hoofdsponsor. We kijken met veel plezier terug op de samenwerking en dragen de club een warm hart toe. Onze relaties en medewerkers hebben genoten van de geweldige sfeer op het Kasteel en we zijn er trots op dat we onze naam hebben mogen verbinden aan deze club met een uitstekende jeugdopleiding, aansprekende historie en een – mede dankzij de supporters – sfeervol stadion.”
Dave van der Meer, manager commerciële zaken Sparta Rotterdam, betreurt de beslissing. "Natuurlijk is dit spijtig voor ons. We hadden de intentie de samenwerking steeds verder uit te bouwen. Dat zal nu wat betreft het hoofdsponsorschap stoppen, maar we zijn wel met Centric in gesprek over een andere invulling van het sponsorschap. De blik moet vooruit en we hebben er vertrouwen in op korte termijn een nieuwe partner voor de voorzijde van het shirt te vinden. We gaan in gesprek met een aantal kandidaten voor het hoofdsponsorschap. Natuurlijk is dit een uitdaging, maar we weten ook dat Sparta in de Eerste Divisie nog steeds een club is met een enorme uitstraling die veel exposure krijgt van niet alleen de regionale media maar ook landelijk een hoge aantrekkingskracht heeft,” aldus Van der Meer.