Zoals wij december vorig jaar al schreven wordt Burrda de nieuwe kledingsponsor van FC Twente.
Burrda neemt de plaats in van Diadora. Het Zwitserse sportkledingmerk heeft een contract getekend voor vijf jaar en kleedt zowel het eerste team, de voetbalacademie en het vrouwenteam van de club.
Burrda is ook de kledingsponsor van het Belgische en Qatar nationale team. Ook sponsort men onder andere de Engelse clubs Wolverhampton Wanderers, Leicester City en Watford.
Burrda heeft gekozen om deze samenwerking in Nederland met FC Twente aan te gaan vanwege haar traditie, trots en geweldige trouwe achterban. ‘In haar zoektocht naar een club in Nederland die de ideologie van het merk ‘Challenge Yourself’ op meerdere aspecten belichaamt, denkt Burrda in FC Twente de perfecte match te hebben gevonden’, aldus de site van FC Twente.
In het nieuwe meerjarenplan ‘Working on a dream’ beschrijft FC Twente de doelstellingen voor de komende jaren. De belangrijkste sportieve doelstelling is dat FC Twente structureel een plek wil veroveren in de top van het Nederlandse voetbal en in de subtop van Europa. De begroting van de club moet daarbij opgetrokken worden van 35 naar 45 miljoen euro.
Het Zwitserse kledingmerk Burrda wil via dit partnership FC Twente de komende jaren ondersteunen deze doelstelling te bereiken, onder andere door innovatieve en vernieuwende concepten in te zetten.
Bewust of niet, maar op de uitgelekte shirts voor komend seizoen staat Arke niet meer als hoofdsponsor afgebeeld. Het contract met de reisorganisatie loopt na het huidige seizoen (opnieuw) af.