Booking.com verlengt de samenwerking met UEFA

UEFA heeft vandaag aangekondigd dat Booking.com, het online reis- en accommodatieplatform, het UEFA EK Voetbal voor mannen volgend jaar in Duitsland en het UEFA EK voor vrouwen in 2025 in Zwitserland, zal sponsoren.

Booking.com zal digitaal en on site bij alle 51 UEFA EURO 2024 wedstrijden voor mannen en alle 31 wedstrijden voor UEFA Women's EURO 2025 aanwezig zijn via exclusieve en exclusieve programma's.
De kwalificatie-wedstrijden voor het EK in 2025 beginnen volgend jaar april. UEFA EURO 2024 vindt plaats van 14 juni tot 14 juli in 10 gaststeden in Duitsland. Op 2 december vindt in Hamburg de loting voor het eindtoernooi plaats.

Guy-Laurent Epstein, marketingdirecteur van de UEFA: “We zijn zeer verheugd om de samenwerking met Booking.com, een marktleider in de reisindustrie, voor UEFA Euro 2024 en UEFA Women’s Euro 2025 te verlengen. Voortbouwend op de successen van de voorgaande toernooien blijven UEFA en Booking.com zich inzetten voor het verbeteren van de fan journey. Voor alle fans die reizen om de wedstrijden bij te wonen, biedt Booking.com een passende reis- en accommodatie-ervaring. Samen verenigen we de passie van voetbal en het plezier van reizen."

Natalie Wills, VP Brand Marketing, Booking.com: "We zijn verheugd om opnieuw samen te werken met UEFA. Bij Booking.com weten we dat het bijwonen van de wedstrijden van je team de perfecte reden is om nieuwe bestemmingen te bezoeken en nieuwe ervaringen uit te proberen, terwijl je deel uitmaakt van een iconisch voetbalevenement. Met de sponsoring van UEFA Women's EURO 2025 ondersteunen we ook genderdiversiteit en inclusiviteit in sport en reizen.”

Booking.com sluit zich aan bij adidas, Alipay, Atos, Coca-Cola, Engelbert Strauss, Hisense, Lidl en Vivo als officiële wereldwijde sponsors van UEFA EURO 2024 en bij adidas, Amazon, EA Sports, Euronics, Grifols, Heineken, Hublot, Just Eat Takeaway. com, Lay's, PlayStation en Visa als de officiële wereldwijde sponsors van UEFA Women's EURO 2025.

De overeenkomst is gesloten door CAA Eleven, het exclusieve marketingbureau van de UEFA dat is aangesteld voor het beheer van de commerciële rechten op voetbalcompetities van de UEFA, waaronder het UEFA European Football Championship, de UEFA Nations League, de European Qualifiers, het UEFA European Under-21 Championship en het UEFA European Futsal Championship .