BDO en Volvo partners hockeybond

Vanaf 1 januari 2009 zijn BDO en Volvo Official Partner van de KNHB. Op het Hockeycongres dat plaatsvindt bij partner Rabobank in Utrecht zetten de directies van alle partijen hun handtekening onder de nieuwe contracten die duren tot en met 2012.

De contracten bevatten naast de reguliere sponsoronderdelen ook het recht om gebruik te maken van beeldmateriaal van de beide nationale elftallen.

Johan Wakkie, directeur van de KNHB is blij met de contractverlenging. “Wij zijn trots dat deze twee toonaangevende merken, opnieuw het vertrouwen uitspreken in de hockeybond. Voor de KNHB is het van belang partners te binden die zich actief inzetten voor hockey en de hockeygemeenschap. We weten zeker dat BDO en Volvo dit gaan doen”.

Sinds 1995 is BDO bondssponsor. De missie van BDO is ondernemers helpen vrij te ondernemen. Deze visie vormt het uitgangspunt voor de invulling van de nieuwe samenwerking. Als partner verbindt BDO zich aan het thema arbitrage en is per 1 juli 2009 shirtsponsor van de bondsscheidsrechters. Daarnaast biedt BDO, net als voorheen, verenigingen een aantal uren advies. Op fiscaal, financieel, juridisch en organisatiegebied. “BDO en de hockeysport zijn al vele jaren met elkaar verbonden. De verlenging van deze samenwerking, gecombineerd met het thema arbitrage geven een nieuwe dimensie aan onze relatie met de hockeysport”, aldus Martin van Roekel, bestuursvoorzitter van BDO. “Het juist toepassen van de regels is belangrijk, niet alleen in de zakelijke wereld, maar ook op het sportveld. Het bepaalt de condities waaronder topsporters en ondernemers tot hun beste prestaties kunnen komen. Onze keuze voor het thema arbitrage is gebaseerd op deze natuurlijke match. BDO wil de komende jaren graag haar bijdrage leveren aan de kwaliteit van de arbitrage, zowel voor de top- als de breedtesport. Daarnaast blijven we verenigingen de komende jaren adviseren en zien we de verbondenheid met hockey als belangrijk onderdeel van onze arbeidsmarktcommunicatie.”

Volvo is 13 jaar sponsor van de KNHB. In die jaren richtte Volvo zich op het Veteranenhockey. Nu gaat Volvo zich richten op talentontwikkeling door zich te verbinden aan de nationale jeugdelftallen en de districtsselectieteams. Huib de Vries, Marketing Directeur van Volvo: “Wij weten dat Volvo en de hockey doelgroep een perfect match vormen. Maar we willen onze betrokkenheid meer dan voorheen zichtbaar maken voor alle hockeyers en ouders van hockeyende jeugd. Vandaar deze keuze. Daarnaast gaan we meer activiteiten op lokaal niveau tussen clubs en Volvo dealers opzetten.”

De KNHB heeft sinds januari 2009 een nieuw sponsormodel. Het oude model bestond uit een hoofdsponsor (Rabobank), twee partners (Shell en Volvo) en daarnaast een groot aantal sponsors en suppliers. Met het nieuwe model wil de KNHB groeien naar acht gelijkwaardige, actieve partners. Alle partners verbinden zich aan één of meerdere modules. Inmiddels heeft de KNHB uit haar bestaande relaties al vier partners opnieuw aan zich kunnen binden: BDO, Heineken, Rabobank, Volvo. Met adidas en Shell hoopt de KNHB binnenkort de onderhandelingen goed af te kunnen sluiten.

Foto: YouTube