Na vier seizoenen komt er een eind aan het hoofdsponsorschap van Ausnutria bij sc Heerenveen. Het zuivelconcern heeft de club te kennen gegeven na dit seizoen te stoppen vanwege de huidige marktomstandigheden waar Ausnutria mee te maken heeft.
Commercieel manager Martin Koopman betreurt het einde van de samenwerking en benadrukt de uitstekende match tussen de club en Ausnutria. "Als club zijn we Ausnutria veel dank verschuldigd en kijken met waardering en respect terug op de afgelopen jaren. Bij een goed hoofdsponsorschap als deze, snijdt het mes altijd aan twee kanten. Ik ben ervan overtuigd dat we elkaar de afgelopen jaren enorm hebben versterkt. Nu is het aan ons om vooruit te kijken en nieuwe mogelijkheden voor de komende seizoenen te verkennen."
Ook Executive Director a.i. Bart van der Meer van Ausnutria betreurt het einde na vier seizoenen. "Het hoofdsponsorschap heeft veel bijgedragen aan de naamsbekendheid van Ausnutria, de trots van onze medewerkers en heeft ons de mogelijkheid geboden vanuit goed partnership waardevolle maatschappelijke projecten te realiseren. Door recentelijke ontwikkelingen in ons belangrijkste afzetgebied China en daaruitvolgende reorganisatie zijn we echter genoodzaakt om te stoppen als hoofdsponsor. De afgelopen periode hebben wij aandachtig bekeken of we de samenwerking konden voortzetten, maar gelet op onze huidige situatie hebben wij helaas moeten concluderen dat dit niet haalbaar is. Vanuit Ausnutria willen we sc Heerenveen hartelijk bedanken voor de mooie samenwerking in de afgelopen jaren. We hopen het huidige seizoen samen goed af te sluiten en blijven de club ook in de toekomst een warm hart toedragen."