Amstel en Ajax hebben hun samenwerking verlengd.
Beide partijen zijn sinds 1 juli 2005 aan elkaar verbonden en blijven dat in elk geval tot 1 juli 2012. De verlenging van het contract lag in de lijn der verwachting, aangezien beide partijen zeer tevreden waren over de bestaande samenwerking. Zo heeft Amstel onlangs een speciaal Ajax-bierblik ontwikkeld en is het biermerk dit seizoen in de ArenA vertegenwoordigd met een eigen skybox, waar ze niet alleen relaties maar ook consumenten uitnodigt om als gast van Amstel de Ajacieden te zien spelen. De overeenkomst tussen beide partijen geeft Amstel de gelegenheid om Ajax- én Amstelfans extra in de watten te leggen door tickets ter beschikking te stellen, voetbalclinics en meet & greets met spelers te regelen.
“Amstel is verbonden met voetbal in de breedste zin van het woord. Dat is het geval op amateurniveau, maar ook door zich exclusief te verbinden aan topclubs als Ajax”, vertelt Amstel Marketing Manager Chris Lakens tijdens de feestelijke ondertekening van het sponsorcontract in de gloednieuwe Amstel-skybox in aanwezigheid van Ajax’ commercieel directeur Henri van der Aat. “Wij hebben een passie voor voetbal, net als veel van onze consumenten. Amstel weet wat mannen beweegt en voetbal is voor hen een belangrijk onderdeel van hun leven.”
Commercieel directeur Henri van der Aat van Ajax toonde zich content met de voortzetting van het bestaande sponsorcontract met Amstel. “Ajax en Amstel horen bij elkaar. Die verbintenis bestaat al jaren en bevalt ons uitstekend. Amstel is betrokken en oprecht in voetbal geïnteresseerd. Wij vinden het prettig als onze sponsors echte betrokkenheid bij voetbal tonen. Alleen dan krijgt een sponsorsamenwerking meerwaarde. We hebben besloten nog meer op consumenten gericht te werk te gaan en nog enkele andere innovaties te introduceren. De overeenkomst krijgt daardoor een nieuw elan.”
Onlangs lanceerde Amstel samen met de KNVB www.teamlink.nl. Teamlink is een online applicatie die het leven van amateurvoetbalteams gemakkelijker en dus leuker moet maken. Hierin staat automatisch het programma, de stand en de uitslagen van de KNVB, statistieken, wedstrijdverslagen en nog veel meer. Chris Lakens: "Teamlink is een nieuw initiatief waarbij we focussen op het amateurvoetbal en dan vooral de beleving hiervan. Amateurvoetballers zijn vaak ook supporter van een betaald voetbalclub. Met ons Ajax-sponsorship willen we hen, samen met hun team, leuke belevenissen bezorgen."