Albert Heijn wordt met ingang van komend seizoen Official Partner van de Eredivisie.
De grootste supermarktketen van Nederland, heeft met Eredivisie CV (ECV) overeenstemming bereikt voor een driejarige overeenkomst.
Alex Tielbeke, directeur ECV, is zeer verheugd over de op stapel staande samenwerking: “Het feit dat Albert Heijn sponsor is geworden van de Eredivisie vormt een bevestiging van de positieve ontwikkeling die Eredivisie als marketingplatform de afgelopen jaren doormaakt. Gebleken is dat dit platform zeer goede mogelijkheden biedt voor marketing en activeringsacties. De merken Eredivisie en Albert Heijn passen qua uitstraling en imago uitstekend bij elkaar. Het zijn beide grote landelijke en vooraanstaande merken. Ook de landelijke spreiding van 18 Eredivisieclubs en ruim 750 AH winkels in Nederland biedt prachtige kansen om het Partnership tot een groot succes te maken. Eredivisie kijkt dan ook met veel genoegen uit naar de samenwerking met Albert Heijn."
Sander van der Laan, directeur Commercie Albert Heijn: “Albert Heijn wil een supermarkt zijn die midden in de samenleving staat en waar iedereen zich thuis voelt. Als grootste supermarktketen van Nederland willen we een actievere maatschappelijke rol spelen op het gebied van sport en gezondheid. Zijnde breedtesport nummer 1 in Nederland past voetbal daar uitstekend bij. Voetbal vormt ook een ideaal platform voor spaaracties.”