Supermarktketen Albert Heijn verlengt het contract met de Eredivisie niet.
Albert Heijn heeft besloten om geen gebruik te maken van de optie om het contract met twee jaar te verlengen. Albert Heijn nam 3 jaar geleden de plaats in van Plus Supermarkten. Vooral de actie met de voetbalplaatjes waren zeer succesvol.
In plaats van voetbalplaatjes kan men binnenkort dierenplaatjes verzamelen. Albert Heijn heeft daarvoor een contract gesloten met het Wereld Natuur Fonds (WNF). Vanaf 6 juni krijgt men 6 weken lang bij elke 10 euro aan boodschappen een pakje met vier dierenplaatjes aangeboden. Er zijn in totaal 204 verschillende dierenplaatjes met informatie over bijzondere kwaliteiten van de afgebeelde dieren.
De plaatjes kunnen worden verzameld in een boek met meer informatie en er kunnen ook spelletjes mee worden gedaan.
'We vonden dat het na drie jaar verbintenis met Eredivisie CV tijd was voor wat nieuws', zegt een woordvoerster van Albert Heijn. Ze voegt toe dat voor het WNF is gekozen, vanwege de al bestaande samenwerking met deze organisatie om het assortiment in de AH-winkels 'te verduurzamen.'
Bij de Eredivisie lopen alle sponsorcontracten dit seizoen af.