Ajax en Bleacher Report hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend. De Amerikaanse mediapartij, met eigenaar Turner Media, is één van de marktleiders in de Amerikaanse sportmedia.
Het bedrijf heeft onder andere de rechten voor Champions League in de US. Nadat Ajax en Bleacher Report in het verleden al samenwerkten op meerdere fronten, is dat nu geformaliseerd in een mediapartnership.
Het grootste onderdeel van het contract omvat het platform wat Bleacher Report Ajax in de US biedt. De Ajax-content zal onder andere verspreid worden over de social mediakanalen van Bleacher Report Football. Ajax zal onder andere toegang bieden tot spelers. Hiermee zet Ajax de volgende stap in het bereiken van de Amerikaanse voetbalfan, door middel van unieke content. De samenwerking werd bekrachtigd op het hoofdkantoor van Bleacher Report in New York.
Edwin van der Sar, algemeen directeur bij Ajax: “Bleacher Report is één van de meest vooraanstaande mediapartijen in Amerika. Zij creëren enorm goede content en hebben betrokken fans. Deze samenwerking biedt voor Ajax veel perspectief als het gaat om bereiken van de huidige fanbase, maar ook het binden van nieuwe fans. Het biedt partners eveneens de mogelijkheid om via dit platform te adverteren in de juiste doelgroep en zo samen nieuwe markten te veroveren. Eerder uitgevoerde concepten in combinatie met Bleacher Report hebben laten zien dat het een succesformule is.”
Eergisteren bereikte Ajax ook met ESPN overeenstemming over een mediapartnership. ESPN bezit met het OTT-platform ESPN+ reeds de rechten in Amerika voor Eredivisiewedstrijden. Middels deze overeenkomst heeft ESPN, onderdeel van The Walt Disney Company, de mogelijkheid om ook Ajax-content buiten wedstrijden om te distribueren.