Achmea is de zevende Partner in Sport geworden van NOC*NSF. Met het sponsorschap willen Achmea en haar merken een aantoonbare bijdrage leveren aan het stapsgewijs vergroten van de sportparticipatie in Nederland.
Als partner van NOC*NSF wil Achmea investeren in projecten die de breedtesport stimuleren. Achmea wil, via sport, jongeren in beweging krijgen en daarmee de samenhang in de samenleving bevorderen.
Het Partner in Sport-contract wordt in eerste instantie aangegaan voor 4 jaar, maar de insteek is om te komen tot een langere termijnpartnerschap. De verzekeraar gaat de belofte ook meetbaar maken en start daarvoor samen met NOC*NSF de Achmea Sportdeelname Index. Via gericht onderzoek onder 4500 Nederlanders wil Achmea regelmatig laten zien wat de toename is in het aantal sportende jongeren in de leeftijd van 8 tot 18 jaar. Achmea wordt per direct ook een nieuwe partner van Mission Olympic. Deze grootste schoolsportcompetitie van Nederland is een initiatief van NOC*NSF, KVLO en Coca-Cola.
Met de verbinding met NOC*NSF, de Achmea Sportdeelname Index en Mission Olympic zet Achmea een logische volgende stap in het traject dat startte in januari 2012. Toen besloot de verzekeraar hoofdsponsor te worden van het European Youth Olympic Festival (EYOF) 2013, dat van 14 tot en met 19 juli plaatsvindt in Utrecht. Ook deze sponsoring wordt ingezet om jeugd in beweging te brengen. In de 150 dagen voorafgaand aan het EYOF krijgt dit vorm via de zogeheten Achmea High Five Challenge, waarbij kinderen van 8 tot 18 jaar kennis kunnen maken met de stadsvarianten van de negen sporten van het EYOF.
Willem van Duin voorzitter Raad van Bestuur: ''Als partner van NOC*NSF gaan wij investeren in projecten die de breedtesport stimuleren. We focussen daarbij op de doelgroep 8 tot 18 jarigen. Wij willen via sportjongeren, de schoolgaande jeugd van Nederland in beweging krijgen. Wij geloven er in dat sport de gezondheid bevordert en dat samen sporten een goede manier is voor jongeren om hun plek in de samenleving te ontdekken. Daarmee kunnen wede samenhang in de samenleving bevorderen. En dat is voor ons als coöperatieve verzekeraar minstens zo belangrijk."
Andre Bolhuis, voorzitter NOS*NSF: ''Wij zijn erg blij met Achmea als nieuwe partner in Sport. Sport is het middel om de Nederlandse samenleving kerngezond te maken. Met Achmea zullen we daarom intensief samenwerken om de schooljeugd in beweging te krijgen."
Naast Achmea zijn ook Lotto, Ernst & Young, Randstad, Rabobank, Nuon/Vattenfall en Volkswagen Partners van NOC*NSF.