FC Zwolle heeft een nieuwe hoofdsponsor gevonden in Achmea health Centers.
De naam en het logo van Achmea health Centers sieren vanaf 7 augustus de shirts van de eerste selectie. De intentie van beide partijen is om het contract voor langere duur aan te gaan. Hierover zal op korte termijn verder gesproken worden.
Om de komende seizoenen sportief te kunnen groeien en de ambities te kunnen verwezenlijken, wordt door FC Zwolle gewerkt vanuit een herkenbare visie. Een belangrijk onderdeel hiervan is het binden van regionale bedrijven met een landelijke dekking. Met het afsluiten van het hoofdsponsorcontract met Achmea health Centers zet FC Zwolle een belangrijke stap.
Achmea health Centers is een landelijke keten van luxe fitness, health & Spa centers waaronder één in het stadioncomplex van FC Zwolle.
'Achmea staat voor gezondheid en vitaliteit van mensen', aldus het persbericht over de samenwerking. 'Niet voor niets is bijvoorbeeld Zilveren Kruis Achmea official supplier van NOC*NSF. Achmea wil een bijdrage leveren aan het Olympisch doel zoals gesteld in het plan voor 2028 om 75% van de mensen voldoende te laten sporten. Daarom richten wij ons ook op de jeugd met bijvoorbeeld Zumba family voor kinderen vanaf 5 jaar. Ook voetbal is een sport die veel jeugd motiveert om te gaan sporten. Aangezien zowel de health Centers als FC Zwolle die ambitie delen, vullen wij elkaar aan op dit vlak. Zo zal Achmea health Centers FC Zwolle ook ondersteunen in projecten zoals FC Zwolle United.'
Op de rug van het thuisshirt staat het logo van het Ronald McDonald Huis Zwolle en op de rug van het uitshirt staat het logo van de Stichting KiKa (Kinderen Kankervrij). Hiermee geeft FC Zwolle een vervolg aan de vorig seizoen ingezette vorm van maatschappelijke shirtsponsoring.