Roda JC Kerkrade heeft een 3-jarige overeenkomst gesloten met Accon avm adviseurs & accountants.
Hiervan treedt Accon avm het eerste jaar op als hoofd- en shirtsponsor. Na het eerste jaar zal het hoofdsponsorschap geëvalueerd worden. Het tweede en derde jaar blijft Accon avm in ieder geval businesspartner van Roda JC Kerkrade.
De officiële contractondertekening vindt plaats op 6 augustus voorafgaand aan de eerste eredivisie wedstrijd van het seizoen 2010-2011 Roda JC – FC Twente.
Marcel van den Bunder, commercieel directeur Roda JC Kerkrade: “Wij zijn zeer verheugd met de overeenkomst met Accon avm. Ondanks de redelijk korte termijn waarop in een economisch mindere tijd moest worden gehandeld, hebben we in Accon avm een gerenommeerd advies- en accountantskantoor gevonden dat zich graag wil associëren met Roda JC. Voetbal is een uniek platform om de landelijke naamsbekendheid te vergroten en dat Accon avm binnen het voetballandschap voor Roda JC heeft gekozen ervaren wij als een compliment voor onze organisatie.
Naast exposure zal Roda JC ook door middel van marketing en activatie, door creatieve en verrassende acties, werken aan een renderende samenwerking met Accon avm.”
Peter Feijtel, voorzitter Raad van bestuur van Accon avm: “Bij Accon avm vergelijken we ondernemen vaak met topsport, omdat wij dit een krachtige metafoor vinden. Topsport begint met ambitie en eindigt met succes. We hoefden dan ook niet lang na te denken om ons voor langere tijd aan Roda JC te committeren, en zijn heel blij met de overeenkomst. Sponsoring past ook bij ons bedrijfsdoel van groei en continuïteit. Dit willen we onder andere bereiken door het vergroten van onze landelijke naamsbekendheid. Wij zien sponsoring hierbij als een sterk communicatiemiddel. We wensen Roda JC en alle spelers veel succes toe in de competitie. Een ding is zeker; Accon avm staat achter de mannen.”