ABN AMRO gaat de contracten met de zeven hoofdklasseclubs in het hockey verlengen tot en met 2012.
De bank maakte het nieuws vorige week bij een informele lunch bekend. ABN AMRO is hoofdsponsor van de clubs Laren, SCHC, HGC, Bloemendaal, Rotterdam, Amsterdam en Oranje Zwart. Met Nijmegen, dat alleen een damesteam op het hoogste niveau heeft, is de bank nog in gesprek.
‘De inhoud van de contracten zijn wel iets veranderd, omdat we nu aardig wat ervaring hebben opgedaan met sponsoring in hockey en met de clubs betere afspraken hebben gemaakt over de activiteiten voor onze klanten’, aldus Brigitte Seegers, senior press officer bij ABN AMRO. ‘Daarbij moet je denken aan clinics voor onze klanten en het actief meenemen van acties van de bank in de communicatie van de clubs, zoals het promoten van de Eurostyle Rekening afgelopen zomer.’
Op termijn beëindigt ABN AMRO haar sponsoractiviteiten in het mondiale hockey. Eind 2010 loopt het contract met de internationale hockeyfederatie (FIH) af en dat wordt niet verlengd. Over de betrokkenheid van de bank bij de Euro Hockey League zijn volgens Seegers geen nieuwe ontwikkelingen te melden. Het contract loopt medio 2010 af en met Pro Sport worden momenteel gesprekken gevoerd over de toekomst.
Seegers: ‘Dat we als sponsor van de FIH stoppen is een logisch gevolg van het feit dat ABN AMRO internationaal minder groot is en de focus nu sterk in Nederland en Europa ligt.’
ABN AMRO is ook al enkele seizoenen sponsor en naamgever van de ABN AMRO Cup, het grote voorbereidingstoernooi aan de vooravond van de hockeycompetitie.
ABN AMRO heeft nog geen beslissing genomen over de verlenging van de sponsoring van het KLM Open.