ABN AMRO is de komende drie jaar de presenting sponsor van de nieuwe clubcompetitie Euro Hockey League (EHL).
De EHL voor mannen gaat in de herfst van dit jaar van start. Het evenement van vijf ronden vervangt de jaarlijkse Europa-Cuptoernooien I en II van de EHF, die op een plaats in een lang weekeinde (meestal met Pasen en Pinksteren) werden afgewerkt. Aan de EHL nemen 24 clubs uit heel Europa deel. Op basis van de hoge positie op de wereldranglijst mag Nederland drie teams afvaardigen. Dat zijn de eerste drie ploegen die uit de play-offs om de Nederlandse titel komen.
De organisatie heeft een budget van 3 miljoen euro. Daarvan is 1,2 miljoen euro voor het produceren van de tv-beelden. ABN AMRO betaalt naar schatting tussen de 600.000 en 750.000 voor het sponsorship. Official partners bij de EHL zijn ATP, Clifford Chance, Martinair Partyservice, BDO en ML.
Het concept van de EHL is door Pro Sport ontwikkeld in samenwerking met de Europese hockeyfederatie EHF. Voor de marketingstrategie is goed gekeken naar de UEFA Champions League. Alle sponsoring, reclame en andere uitingen bij de EHL worden centraal geregeld. "Overal waar je komt, zullen de stadions er hetzelfde uitzien. Voorlopig zullen we ook de tv-uitzendingen zelf produceren en aanbieden aan de zendgemachtigden in Europa. Het is in het begin een kwestie van veel investeren. Over een jaar of tien moet de EHL volwassen en zelfstandig zijn", aldus Eric Treurniet van Pro Sport.