ABN AMRO verbindt zich ook aan de vrouwen van Ajax, naast de jeugd, de amateurtak en het opleidingscentrum De Toekomst. De bank betaalt bijna 2,5 miljoen euro per jaar. Het logo van ABN AMRO komt op de shirts van de jeugd, de amateurelftallen en de vrouwen te staan. De officiële bevestiging van de overeenkomst volgt binnenkort.
Met de bijdrage van ABN AMRO haalt Ajax inderdaad in totaal meer aan sponsorgeld op dan via het huidige contract met AEGON. Vorige week liet de Ajax-directie al doorschemeren dat dat het geval zou kunnen zijn.
Naast de sponsorbijdrage van ABN AMRO betaalt Ziggo de komende 4,5 jaar 8 miljoen euro vast en (afhankelijk van de sportieve prestaties) maximaal 2 miljoen variabel. Aegon blijft tot de zomer van 2017 partner van Ajax voor circa 750.000 euro per seizoen. Een bedrag dat partner Huawei ongeveer ook betaalt.
ABN AMRO was van 1991 tot 2008 zeventien jaar hoofdsponsor van de topclub. De bank profileert zich de laatste tijd op meerdere manieren als sponsor van jeugd en talent, onder andere bij De Hermitage en de musical Billy Elliot.