ABN AMRO en Ahoy' Rotterdam hebben een nieuw driejarig contract getekend met betrekking tot het ABN AMRO World Tennis Tournament in Rotterdam.
Het is voor het 29e jaar op rij dat ABN AMRO haar naam aan het toernooi verbindt. Daarmee is het langstlopende sponsorcontract binnen de ATP Tour een feit.
Florien Vaessen, Hoofd Sponsoring van ABN AMRO is gelukkig met de verlenging van het contract: "Sponsoring is voor de bank een zakelijk instrument. We investeren en we verwachten rendement. Het ABN AMRO WTT biedt dat rendement ondubbelzinnig. De mediawaarde ervan is aanzienlijk, in Nederland, Europa maar ook in Brazilië, een andere belangrijke markt voor ons. Daarnaast past de gelegenheid die wij het Nederlandse publiek bieden de top van het internationale tennis live in actie te zien, goed bij onze professionele toegankelijkheid."
Jos van der Vegt, algemeen directeur Ahoy' Rotterdam: "Nog afgezien van het financiële aspect zijn wij er erg trots op dat een bedrijf als ABN AMRO een zo groot vertrouwen heeft in onze organisatie. Het is een uniek gegeven dat sponsor en evenement al zo lang en zo succesvol aan elkaar verbonden zijn."
Over de inhoud van het contract zijn geen mededelingen gedaan. ABN AMRO verwacht, inclusief de sponsoringfee en marketingkosten de komende drie jaar per toernooi in het totaal tussen de 2 en 2,5 miljoen euro te investeren.
Volgend jaar vindt het toernooi plaats van 17 tot en met 23 februari 2003.