© Raphael Drent

a.s.r. hoofdsponsor Avond4daagse

Koninklijke Wandelbond Nederland (KWbN) en a.s.r. kondigen een partnership aan. Vanaf 2025 is a.s.r. de officiële hoofdsponsor van de Avond4daagse, het grootste wandelfeest van Nederland voor jong en oud. Het doel van deze samenwerking is om het unieke, lokale karakter van de Avond4daagse in de komende jaren te versterken en zo nog meer kinderen en ouders aan het wandelen te brengen. Het partnership wordt aangegaan voor vier jaar.

De Avond4daagse is een typisch Nederlands fenomeen. Traditiegetrouw nemen al tientallen jaren kinderen en hun ouders deel aan dit lokale wandelevenement. Elk jaar trekken honderdduizenden kinderen, begeleid door trotse ouders/verzorgers, opa’s en oma’s en vrijwilligers, door hun eigen stad, dorp of wijk om samen te wandelen. Deze traditie is niet alleen een sportieve prestatie, maar ook een feest van verbinding en samenzijn.

Laagdrempelig, gezond en leuk

“Het unieke aan de Avond4daagse is dat het mensen op lokaal niveau samenbrengt,” zegt Gijs Janssen, directeur-bestuurder van KWbN. “In elke buurt en in elk dorp zien we vrijwilligers, ouders en kinderen samenwerken om er een feest van te maken. Met de steun van a.s.r. willen we deze traditie niet alleen in ere houden, maar ook versterken en nóg meer kinderen enthousiast maken om mee te doen. Wandelen is een laagdrempelige en gezonde manier om in beweging te komen, en de Avond4daagse laat zien hoe leuk dat kan zijn.”

Enthousiasme voor wandelen

Hella de Weger, brand & marketing communications director bij a.s.r.: “Wij zijn trots om onze naam te verbinden aan deze prachtige traditie. De Avond4daagse staat voor wat wij belangrijk vinden: samen in beweging komen, gezondheid voor iedereen en inclusie, ook op lokaal niveau. We stimuleren wandelen dan ook al langere tijd via a.s.r. Vitality. Met onze steun aan de Wandelbond willen we bijdragen aan het versterken van de lokale organisatie van de Avond4daagse en het enthousiasme voor wandelen, als laagdrempelige manier van bewegen, vergroten.”

Lokale kracht, landelijke impact

Naast landelijke samenwerking begint het partnership in 2025 met de ondersteuning van een aantal lokale Avond4daagsen Dit aantal wordt de komende jaren uitgebreid. Zo helpt a.s.r. vrijwilligers om van de Avond4daagse een nog groter feest te maken. Door het evenement nog aantrekkelijker te maken, willen a.s.r. en KWbN niet alleen de deelname vergroten, maar ook de traditie levend houden in álle hoeken van Nederland.

Samen naar een gezonder Nederland

Met dit partnership benadrukken a.s.r. en KWbN hun gedeelde missie om Nederland letterlijk en figuurlijk in beweging te brengen. Wandelen brengt mensen in contact met zichzelf, hun omgeving en met anderen. a.s.r. en KWbN willen daarom wandelen nog meer aanmoedigen.

Fotobijschrift: Op 5 februari werd het partnership tussen KWbN en a.s.r. op het a.s.r.-kantoor in Utrecht ondertekend door Hella de Weger, Brand & Marketingcommunications Director a.s.r., Boudewijn van Uden, directeur communicatie a.s.r., en Gijs Janssen, directeur-bestuurder KWbN.