In aanloop naar de finale van de UEFA Women's Champions League op 30 augustus, heeft PepsiCo een vijfjarige samenwerking met het UEFA Vrouwenvoetbal aangekondigd.
Met deze samenwerking wil PepsiCo zijn aanwezigheid versterken op het hoogste niveau van het voetbal. PepsiCo's UEFA Women’s voetbalpartnership zal naast de huidige meerjarige sponsoring van de UEFA Champions League voor mannen bestaan.
“PepsiCo is trots om zijn wereldwijde partnerschap met de UEFA te versterken en uit te breiden, zodat het nu ook het UEFA Vrouwenvoetbal omvat", aldus Ram Krishan, Global Chief Commercial Officer, PepsiCo. “Dit is een bijzonder moment in de evolutie van het voetbal – en ons bedrijf. We kijken ernaar uit om een bijdrage te leveren aan de acceleratie van het vrouwenspel en ons in te zetten voor de toekomst van het vrouwenvoetbal.”
Met de vijfjarige samenwerking ondersteunt PepsiCo vrouwenvoetbal op alle niveaus tot en met zomer 2025. Het bedrijf wordt de hoofdpartner van de UEFA Women's Champions League, de UEFA Women's EURO, de UEFA Women's Onder 19 en Onder 17 kampioenschappen en de UEFA Women's Futsal EURO, evenals UEFA's Together #WePlayStrong-programma, dat erop gericht is meer meisjes en vrouwen aan te moedigen om te voetballen.
“De populariteit van en interesse in vrouwenvoetbal neemt elk jaar toe en daarom zijn we verheugd dat we zo'n vertrouwde partner als PepsiCo hebben gevonden om met ons mee te gaan op deze spannende reis", aldus Guy-Laurent Epstein, marketingdirecteur van UEFA Events SA. "PepsiCo is de afgelopen vijf jaar een innovatieve en invloedrijke partner geweest van de UEFA Champions League en we willen deze energie en ervaring benutten om het Vrouwenvoetbal naar nieuwe hoogten te brengen.”
Sinds PepsiCo in 2015 een belangrijke sponsor werd van de UEFA Champions League, werkt het bedrijf samen met de UEFA om fans te enthousiasmeren en dichter bij de atleten en het spel waar ze van houden te brengen, waaronder vrouwelijke sterspelers zoals de Nederlandse vedette Lieke Martens.
“Het hebben van een grote sponsor als PepsiCo die zich verbindt met het UEFA Vrouwenvoetbal is de invloed en erkenning die vrouwenvoetbal en haar atleten en fans nodig hebben en verdienen”, aldus Martens. "Ik vond het geweldig om samen te werken met PepsiCo en hun iconische merken zoals Lay's en kijk ernaar uit om te zien hoe ze het vrouwenvoetbal in de schijnwerpers gaan zetten – dit is geen variant op het mannenspel; het is een competitie die helemaal op zichzelf staat.”
Meer dan 100 markten over de hele wereld hebben jaarlijks impactvolle activiteiten ontwikkeld die de gecombineerde kracht van de UEFA Champions League en de iconische merken van PepsiCo versterken. PepsiCo zal een inclusieve UEFA-activeringsstrategie implementeren op de platforms voor de mannen en vrouwen, waarbij de brands Pepsi®, Lay's® en Gatorade ™ het voortouw blijven nemen.