Het vertrouwen binnen de Europese sponsorshipindustrie staat op het hoogste punt sinds het uitbreken van de coronapandemie. Dat blijkt uit de nieuwste, negende, sentiment tracker van de European Sponsorship Association.
Het onderzoek, uitgevoerd in maart 2021 onder meer dan 1400 Europese sponsorprofessionals, laat een duidelijke positieve trend over de toekomst van sponsoring zien onder sponsors en bureaus. Het nieuwe gemiddelde staat momenteel op 7,1, een stijging met 0,3 in vergelijking met de vorige sentimenttracker.
Wel moet aangetekend dat het vertrouwen alleen stijgt bij de sponsors en de bureaus. Bij de rechtenhouders daalt het vertrouwen juist van 7,1 naar 6,7.
Het vertrouwen liet de grootste stijging zien in Groot Brittannië, met een hoogste score van 7,3. Buiten de UK staat het vertrouwen op een 6,8.
ESA voorzitter Andy Westlake zei: “We’re very encouraged by the results of the ninth wave of the ESA Sponsorship Sentiment Tracker, which continues to demonstrate a growing sense of confidence within the sector with an especially positive response from the agencies who make up such a big part of our member community. As major sporting and cultural events return in 2021, we are cautiously optimistic that the upward trend in the health and confidence of our industry will be maintained in the months to come.”