Bij Feyenoord bedroegen de inkomsten uit partnerships, business seats, units en boarding in het seizoen 2019-2020 28,6 miljoen euro, 1,1 miljoen minder dan de 29,7 miljoen een seizoen eerder. Het grootste deel van de terugloop is het gevolg van corona. Ondanks het coronavirus heeft Feyenoord het seizoen weten af te sluiten met een positief bedrijfsresultaat van 0,5 miljoen euro op een omzet van ruim 73 miljoen euro. Dat blijkt uit de jaarcijfers van de club.
De inkomsten uit partnerships in het seizoen 2019-2020 bedroegen 15 miljoen euro en kenden een lichte daling ten opzichte van het seizoen 2018-2019 (15,8 miljoen euro). Het grootste deel van deze terugloop is het gevolg van de Covid-19 pandemie, waardoor internationale en nationale inkomsten in de laatste maanden van het seizoen lager uitvielen. In de inkomsten uit partnerships is tevens een bedrag begrepen van bijna 1,4 miljoen euro uit hoofde van de opbrengst lotenverkoop Vriendenloterij. Dit bedrag is aangewend voor de
ontwikkeling en verbetering van de jeugdopleiding.
De opbrengst uit de verhuur van business seats en units bedroeg 12,3 miljoen euro. Ook hier was een daling (0,3 miljoen euro) in vergelijking met het voorgaande seizoen (2018-2019 12,6 miljoen euro). Deze daling is het gevolg van een beperkt bedrag aan compensaties door de voortijdige beëindiging van de competitie vanwege Covid-19. De inkomsten uit boarding bleven ten opzichte van seizoen 2018-2019 gelijk en bedroegen 1,3 miljoen euro.
Zowel de supporters als de zakelijke relaties hebben massaal afgezien van de compensatie voor de niet-gespeelde wedstrijden, laat Feyenoord weten. Daardoor is het financiële effect van corona voor dit boekjaar nog enigszins beperkt gebleven tot 2,5 miljoen euro. Een groot aantal supporters en zakelijke relaties heeft de seizoenkaart respectievelijk zakelijke seat(s) en het partnership verlengd. Gisteren verlengde Feyenoord de samenwerking met hoofdsponsor Droomparken/ EuroParcs met een seizoen.
Na ruim 10 seizoenen hoofd- en autopartnership, stopte aan het einde van het seizoen 2019-2020 de samenwerking tussen Opel en Feyenoord. De samenwerking tussen de club en het Duitse automerk staat bekend als baanbrekend in de sponsorwereld, mede door de resultaten voor de Hartstichting en de vele campagnes die populair waren bij Feyenoord-supporters. Met ingang van seizoen 2020-2021 is BMW Breeman / Breelease de nieuwe autopartner van Feyenoord.
Feyenoord verwelkomde aan de start van het seizoen 2019-2020 twee nieuwe partners. DPG Media trad toe als mediapartner en RM Netherlands startte als de logistieke partner, verantwoordelijk voor de verzending van de bestellingen van de online fanshop.
Feyenoord is terughoudend met het doen van uitspraken over het lopende boekjaar 2020-2021, gezien de onzekerheden die corona met zich meebrengt. Financieel directeur Pieter Smorenburg: “De toekomst laat zich dezer dagen helaas nog slechter voorspellen dan normaal. Maar we zijn een flexibele, strijdlustige en nog steeds gezonde organisatie. Door alle zeilen bij te zetten, onder meer door loonoffers van alle medewerkers, doen we er alles aan deze periode zo goed mogelijk door te komen.” Feyenoord verwacht in het seizoen 2020-2021 wel een groei in de opbrengsten uit partnerships te realiseren.