Biermerken spenderen wereldwijd 764 miljoen dollar aan sportsponsoring, dat concludeert Sportcal. Heineken is de tweede sponsor in de lijst.
Sportcal inventariseerde de sportsponsorships van de dertig grootse biersponsors. Budlight is de grootste sponsor met 249,7 miljoen. Heineken staat op de tweede plaats met 118,3 miljoen dollar en Budweiser derde met 84,4 miljoen. Amstel is vierde met 64,1 miljoen. Derde Nederlandse biermerk in de lijst is Bavaria. Bavaria besteedt jaarlijks 13,8 miljoen dollar aan sportsponsoring. Jupiler staat in de lijst met 3,6 miljoen dollar.
Internationaal is Heineken sponsor van Formule 1, Champions League en het WK Rugby. In Nederland is het biermerk partner bij de KNVB, Hockeybond en NOC*NSF. Amstel is onder andere partner van de Europa League en de TOTO KNVB Beker. Bavaria sponsort PSV. Jupiler is sponsor van de Jupiler Pro League en KBVB in België en was tot medio 2018 naamgever van de Jupiler League in Nederland, naast partnerships met verschillende voetbalclubs.
In een reactie laat Sponsorreport weten dat Sportcal waarschijnlijk iets aan de lage kant zit met zijn totaalbedragen, met name wat betreft Heineken en Jupiler. Ad Maatjens: "Sponsorbedragen in België liggen iets lager dan in Nederland. Voor de bijdrage van Jupiler aan de Pro League en KBVB zou ik samen rond 2 a 2,5 miljoen rekenen. Plus Jupiler League en diverse clubs zou ik zeggen in totaal 4 a 4,5 miljoen euro voor Jupiler in plaats van de genoemde 3,6 miljoen dollar. Voor Heineken kom je voor Formule 1 en Champions League in totaal op zo'n 80 a 90 miljoen euro. Daar komt o.a. Rugby WRC en MLS bij. In totaal zal dat dus wel iets hoger zijn dan 118 miljoen dollar. De 13,8 van Bavaria kan ik niet helemaal plaatsen, misschien dat ik iets over het hoofd zie."