De sponsorinkomsten bij PSV bedroegen in het seizoen 2015-2016 17,28 miljoen euro. Dat is 2 miljoen euro lager dan vorig seizoen. Reden hiervoor is vooral het niet realiseren van een nieuwe rugsponsor na het verdwijnen van Freo, en het wegvallen van BDO als sponsor als gevolg van veranderende onafhankelijkheidsregeling voor accountants.
Dankzij een zeer goed jaar in de UEFA Champions League (UCL), is de omzet ten opzichte van vorig seizoen met 31 miljoen euro gestegen naar 95 miljoen euro, wat met name veroorzaakt wordt door hogere UEFA premies en door hogere recettes uit Europese wedstrijden.
Over het verslagjaar 2015-2016 is een resultaat na belasting geboekt van 4,3 miljoen euro. Het vinden van een nieuwe rugsponsor is bij PSV nog in volle gang. De directie zegt dat men hoge prioriteit geeft aan het vinden van de juiste partij. De financiële doelstellingen voor de komende seizoenen blijven op UEFA Europa League-niveau gebaseerd.
De twee grootste commerciële uitdagingen in het seizoen 2015-2016 waren het verlengen van het 103-jarige partnership met Philips en het contracteren van een nieuwe shirtsponsor, na de aankondiging van Philips dat ze gezien de nieuwe koers van het bedrijf, na 32 jaar niet meer de voorkant van het PSV-shirt wilden sieren. Na inspanningen van velen werd energiedirect.nl als de nieuwe actieve hoofdsponsor van PSV gecontracteerd voor de komende drie seizoenen. De relatie met Philips blijft de komende tien jaar geborgd via een hernieuwd sponsorcontract. Philips blijft Founder van PSV en ook blijft de naam van Philips de komende 10 jaar verbonden aan het stadion. De eerste vijf komende seizoenen betaalt Philips jaarlijks 3 miljoen euro.
In het seizoen 2015-1016 heeft PSV samengewerkt met de volgende partners: Philips (hoofd- en shirtsponsor), Umbro (kledingsponsor), Axians, Bavaria, De Mandemakers Groep, De Lage Landen, Martin Glas, Mercedes-Benz, Rabobanken en VDL. Daarnaast werd invulling gegeven aan sponsorships met BAM, BCD Travel, Coca-Cola, CSU, Driessen HRM, PHC Telecom, TopSupport/St. Anna Ziekenhuis en Ziggo.
De oprichting van het partnerfonds heeft er voor gezorgd dat PSV medio 2016 haar financiële positie heeft versterkt. Vijf bedrijven hebben gezamenlijk 30 miljoen euro beschikbaar gesteld. Het gaat om Philips, ASML, De Mandemakers Groep, BrandLoyalty en VDL Groep. De financiële bijdrage gaat PSV gebruiken voor de ontwikkeling van de club op de langere termijn. Een deel van het geld wordt gebruikt voor bijvoorbeeld het verbouwen en uitbreiden van sportcomplex De Herdgang en het aanpassen van het stadion. Daarnaast wordt het gebruikt om het garantievermogen te verstevigen.