De wereldwijde sponsoring in tennis (amateur en professioneel) stijgt in 2014 naar verwachting met 4,4% tot $ 739 miljoen (570 miljoen euro), zo blijkt uit onderzoek van het toonaangevende onderzoeksbureau IEG.
De stijging ligt daarmee net iets onder het wereldwijde gemiddelde stijgingspercentage van sportsponsoring van 4,9%, maar net boven het algemeen gemiddelde in sponsoring van 4,3%. Bij de toestroom van grote bedrijven in tennis is in 2014 een lichte daling te zien na een sterk 2013.
ATP sloot eerder een nieuw contract met FedEX Corp en WTA verlengde met BNP Paribas als titelsponsor van de afsluitende WTA finals in Singapore. AB-InBev is als biermerk de meest actieve sponsor in het tennis. Bij 34% van de tennisproperties met een biersupplier is het bierbedrijf partner. Met name via Corona is AB-InBev actief in tennis. Het biermerk is onder andere partner van de ATP World Tour.
De meeste interesse van sponsoring van tennis komt vanuit de sportkledingmerken, gevolgd door alcoholische merken, non-alcoholische merken, banken en de autobranche. In Nederland is ABN AMRO verreweg de grootste tennissponsor met zijn bijdrage van 2,9 miljoen euro aan het ABN AMRO WTT in Ahoy Rotterdam.