PepsiCo was ook in 2013 de grootste sponsor in de Verenigde Staten. Dat blijkt uit de nieuwe Big Spender lijst van IEG. Meer dan 100 bedrijven sponsoren voor $ 15 miljoen of meer.
PepsiCo voert de lijst van 103 bedrijven aan met een bedrag van $ 350 miljoen. Tweede staat opnieuw concurrent Coca-Cola met $ 290 miljoen.
De top 10 sponsors is ongewijzigd. Alleen hebben Nike en AB-InBev en adidas en MillerCoors van plek gewisseld op nummer 3 en 4 en nummer 9 en 10. Nike staat derde, Anheuser-Busch InBev vierde en AT&T vijfde.
Hoogste binnenkomer is T-Mobile op plaats 35. Van de 'Nederlandse' bedrijven staat Shell op plaats 26 met $ 45 miljoen en Unilever op 43 met 30 miljoen.
Geen van de top 10 sponsors gaf in 2013 minder uit dan in 2012. De lijst van bedrijven die meer dan $ 15 miljoen uitgeven groeide met 10 tot 103. In Sponsorreport 2014 #9 een uitgebreide analyse van de Big Spender lijst.