De partnershipomzet van Ajax steeg in het seizoen 2021-22 naar een recordomzet van € 39,2 miljoen. Desondanks en ondanks de sportieve successen boekte Ajax een verlies van € 24,3 miljoen over het boekjaar 2021/2022 door de aanhoudende coronacrisis.
De coronacrisis heeft een forse impact gehad op de financiële resultaten van het seizoen 2021/2022 laat Ajax in het jaarverslag weten. De pandemie had een zeer negatieve impact op de transfermarkt wat resulteerde in een verlies op de transferresultaten van € 19,3 miljoen. Daarnaast speelde Ajax met name in de eerste seizoenshelft wedstrijden met beperkt en zonder publiek, dit leidde tot een operationeel verlies van € 7,6 miljoen.
De partnershipomzet steeg wel naar een recordhoogte van € 39,2 miljoen. Dat is de omzet uit sec partnerships en dus zonder de inkomsten uit skyboxen en businesssseats die veel clubs wel bij de sponsoromzet rekenen. Die omzet bedraagt € 10,5 miljoen.
De omzet uit merchandise steeg eveneens fors naar € 35,6 miljoen. Daarmee zit Ajax ver boven de andere Eredivisieclubs. De totale omzet uit merchandising en partnerships is gestegen met € 25,4 miljoen naar € 74,8 miljoen door de succesvolle verkoop van het iconische Europese tenue en door het aangaan van nieuwe partnerships in het seizoen 2021/2022.