De sponsoropbrengsten van AZ Alkmaar in het seizoen 2018-2019 bedragen € 4,5 miljoen. Dat is 100.000 euro meer dan een seizoen eerder. De reclamebaten stegen met € 400.000 van € 5,2 miljoen naar € 5,6 miljoen. AZ heeft een winst van € 8 miljoen gerealiseerd. Dat blijkt uit de jaarrekening van de club.
Eerder lieten ook PSV en Ajax weten dat ze vorig jaar hogere sponsorinkomsten hebben gerealiseerd.
De netto-omzet over 2018/2019 is ten opzichte van het vorige boekjaar met 0,3% gestegen naar 25,467 miljoen.
In het seizoen 2018-2019 waren wederom alle business rooms en business units verhuurd. Het aantal verkochte business seats en loge seats steeg licht ten opzichte van het seizoen 2017-2018. Ook de losse wedstrijdarrangementen voor zowel business seats, loge seats als business rooms liet een kleine stijging zien.
Shirtsponsor van AZ en naamgever van het stadion was AFAS Software. De sponsorovereenkomst met AFAS Software loopt door tot en met seizoen 2021-2022. In het seizoen 2018-2019 had AZ elf strategische partners, te weten: AFAS Software, Under Armour, Amstel, Rabobank, Cavallaro, Balans, HSB Bouw, Keukensale/Sanisale, VHC Jongens, Vomar en CTS Group.
Kledingsponsor van AZ is Under Armour. De overeenkomst met Under Armour loopt tot en met 30 juni 2020. De opbrengsten uit merchandising lieten een lichte daling zien ten opzichte van het voorgaande seizoen. Dit kwam mede doordat in het seizoen 2017-2018 de KNVB Bekerfinale werd bereikt. De bruto marge van de merchandising over het seizoen 2018-2019 kwam uit op 39% (2017-2018 36%).
AZ hoopt nog voor de winterstop weer in het eigen stadion te kunnen spelen.