Omzet sponsoring PSV blijft op peil

PSV heeft in het seizoen 2016-2017 17 miljoen euro uit sponsoring gehaald. Daarmee is de omzet uit sponsoring op peil gebleven. Dat blijft uit het jaarverslag dat de club vandaag publiceerde. In 2015-16 bedroeg de omzet uit sponsoring 17,3 miljoen euro.

De omzet uit sponsoring bleef op peil, onder meer vanwege de toetreding van de nieuwe hoofdsponsor Energiedirect.nl en de continuering van Philips als founding partner. PSV zegt bijzonder verheugd te zijn dat energiedirect.nl zich afgelopen jaar bijzonder positief en vooruitstrevend heeft gepositioneerd. De club hoopt komend seizoen het fundament te leggen voor een verlenging van dit hoofdsponsorschap.De inkomsten uit merchandising lagen een half miljoen lager dan het voorgaande seizoen. Daarentegen waren de inkomsten uit media ongeveer 400.000 euro hoger.

Mede dankzij de financiële bijdrage van het PSV Partnerfonds is vorig seizoen een aanvang gemaakt met de verbouwing van het profgedeelte op De Herdgang en een verbetering van de catering verkooppunten in het Philips Stadion

Positief resultaat

PSV heeft in het boekjaar 2016-2017 financieel een positief resultaat behaald. Uit het financieel jaarverslag blijkt dat het resultaat na belasting € 2,2 miljoen is.PSV is afgelopen seizoen in staat geweest een positief operationeel resultaat te realiseren van € 11 miljoen. Dit is een daling van € 2 miljoen ten opzichte van 2015-2016, hoofdzakelijk veroorzaakt door mindere resultaten in de UEFA Champions League. De omzet is ten opzichte van 2015-2016 ook mede daardoor met € 9 miljoen gedaald. De kosten daalden echter ook met € 8 miljoen, met name door lagere premies voor de sportieve prestaties.

PSV verwacht voor het seizoen 2017-2018 dat het operationeel resultaat € 5 miljoen lager zal zijn wegens het missen van de groepsfase van de Champions League. "Het is een grote uitdaging om dit goed te maken door transfers vóór 30 juni 2018 aangezien de kwaliteit van de selectie op peil dient te blijven”, zo laat PSV weten.