De non-spotbestedingen op de radio zijn in het tweede kwartaal van 2019 3,6 miljoen euro, een toename van 1,1 miljoen euro ten opzichte van 2018. Dat blijkt uit cijfers van het RAB (Radio Advies Bureau).
In het tweede kwartaal van 2019 is de totale radioreclamemarkt wederom fors gegroeid. De netto omzet is met 3,14 miljoen euro (+6%) toegenomen ten opzichte van een jaar eerder. De totale bestedingen komen uit op 54,7 miljoen euro. Het RAB (Radio Advies Bureau) publiceert vandaag de netto radioreclame-omzet van het tweede kwartaal in 2019.
De spotreclameomzet stijgt met ruim twee miljoen naar 50,7 miljoen euro. De non-spotbestedingen op de radio zijn in het tweede kwartaal van 2019 3,6 miljoen euro, een toename van 1,1 miljoen euro ten opzichte van 2018. Adverteerders investeren maar liefst 45% meer in branded content campagnes.
Liedewij Hentenaar (directeur RAB): “Na het mooie eerste kwartaal met een stijging van ruim 8%, zien we nu 6% groei. Dat zijn fantastische resultaten en tonen dat adverteerders de kracht van radio (h)erkennen. Radio is het grootste overdag medium in tijd en aandacht van de luisteraars. Het speelt zich af in het hier en nu, deze actualiteit schetst een krachtig kader om je doelgroep op het juiste moment en met het juiste gevoel te bereiken.”