Nationale-Nederlanden blijft ook na haar vertrek als hoofdsponsor de meest genoemde sponsor van het Nederlands elftal.
Voorafgaand aan het WK voetbal in Zuid-Afrika noemt een vijfde van de Nederlanders spontaan Nationale-Nederlanden als sponsor van het Nederlands elftal. Nationale-Nederlanden heeft het sponsorschap sinds januari 2010 overgedragen aan zusje ING. Slechts een enkeling noemt ING nu al als sponsor. Ook de overige partners van de KNVB worden niet of nauwelijks genoemd. Ruim zes op de tien Nederlanders weet geen bedrijven te noemen die het Nederlands elftal of het WK voetbal sponsoren. Dit blijkt uit recent onderzoek van MarketResponse Research & Consultancy.
Ruim de helft (54%) van de Nederlandse mannen heeft zin in het WK voetbal. Bij vrouwen is dit percentage lager (29%). Vrouwen geven vaker aan alleen de wedstrijden van het Nederlands elftal te zullen bekijken (41%), terwijl meer mannen juist van plan zijn zoveel mogelijk wedstrijden te bekijken (47%). Een zesde van de Nederlanders is van mening dat het Nederlands elftal een grote kans maakt wereldkampioen te worden. Bijna de helft van de mannen geeft aan dat deze kans erg klein is. De ondervraagde vrouwen zijn minder pessimistisch; een derde ziet Nederland geen wereldkampioen worden. De grootste groep vrouwen geeft het Nederlands elftal een ‘gemiddelde‘ kans kampioen te worden.