Ongeveer de helft van de Nederlanders (49%) was op de hoogte van het WK Beachvolleybal dat in Nederland is gehouden, blijkt uit onderzoek van marktonderzoeksbureau Markteffect. Transavia, Radio 538 en T-Mobile zijn de bekendste sponsors.
Dit jaar was ons land het decor voor het WK Beachvolleybal 2015. Van 26 juni t/m 5 juli speelden bijna 100 teams in Den Haag, Amsterdam, Apeldoorn en Rotterdam voor de WK-titel 2015. Uit het onderzoek van Markteffect blijkt dat slechts 38% van de Nederlands die op de hoogte waren van het WK Beachvolleybal, het toernooi daadwerkelijk gevolgd heeft. De meesten geven aan dat zij het toernooi hebben gevolgd op TV (86%) en slechts 3% is daadwerkelijk bij een wedstrijd aanwezig geweest. Voornamelijk midden- (54%) en hoogopgeleiden (53%) en mannen (54%) waren van het toernooi op de hoogte.
Edgar de Beule, directeur van Markteffect, is enthousiast over de opzet van het WK. "De sfeer die Nederland het WK Beachvolleybal heeft gegeven, is geweldig. Het toernooi vond plaats op vier erg bijzondere plekken in Nederland. Het WK heeft veel Nederlandse, maar ook internationale sponsoren, denk bijvoorbeeld aan Transavia, de presenting partner. Transavia past qua imago natuurlijk goed bij de beachsport, zeker nu in Nederland de vakantieperiode begint", aldus Edgar de Beule.
In het onderzoek van Markteffect zien we dat van de Nederlanders die op de hoogte waren van het WK Beachvolleybal, bijna één op de tien weet dat Transavia (8%), Radio 538 (9%) en T-Mobile (8%) sponsoren zijn van het WK. Voornamelijk jongeren tot 35 jaar kennen deze merken als sponsor van het WK Beachvolleybal 2015 (meer dan 20%).