De netto-omzet van Ajax is in het eerste halfjaar van het huidige seizoen gestegen met 2% naar 119,8 miljoen euro, voornamelijk door hogere inkomsten uit partnerships. De partnershipinkomsten gingen van 18,1 miljoen naar 20,5 miljoen euro.
De stijging van de partnershipinkomsten komt onder andere doordat Ziggo de samenwerking uitbreidde met GigaNet als rugsponsor en omdat Curaçao Tourist Board ook bij Champions League-wedstrijden op de mouw mocht staan. Daarmee heeft Ajax meer geld uit het shirt gehaald dan voorgaande jaren. Een aantal samenwerkingen is verlengd en verbeterd. In het seizoen 2022-2023 is Ajax nieuwe partnerships aangegaan met Sandals Resorts en Sorare. Verder was er bij Ajax weinig verandering wat betreft partnerships. Naast de partnershipomzet zijn ook de inkomsten uit business-seats en skybox-plaatsen gestegen van 6,7 naar 8,8 miljoen euro. Vorig seizoen bedroeg de totale jaaromzet uit partnerships 39,2 miljoen.
De omzet uit merchandise is nagenoeg gelijk gebleven. Vorig jaar zorgde met name het Europese Bob Marley-shirt voor een omzet van 21 miljoen in het eerste half jaar. Dit eerste half jaar, met onder andere het Europese Daily Paper-shirt leverde 20,6 miljoen op.
Het resultaat uit transfers van spelers bedraagt 117,1 miljoen euro, met name als gevolg van de transfers van Antony en Lisandro Martínez naar Manchester United en van Sébastien Haller naar Borussia Dortmund. De winst na belastingen over het eerste halfjaar bedraagt 76,0 miljoen, in seizoen 2021/2022 was dit 2,5 miljoen.