WARC heeft de learnings samengevat van de 100 meest succesvolle internationale communicatiecampagnes. Een van de vier belangrijkste lessen is dat het gebruik van partnerships stijgt.
Afgelopen twee jaar is in de WARC 100 campagnes het gebruik van partnerships als onderdeel van een creatieve strategie steeds verder toegenomen. Het gebruiken van het bereik en de geloofwaardigheid van een partnerorganisatie was een effectieve strategie bij vier van de tien beste campagnes van 2017, met daarbij succes voor zowel gebruikelijke als onverwachte partnerships. Partnerships werden in de WARC 100 vooral gebruikt om millennials te bereiken, zoals Burger King's 'The McWhopper Proposal', winnaar van de Grand Effie 2017. De link tussen het Art Institute of Chicago en Airbnb is niet vanzelfsprekend, maar de samenwerking (in het kader van een grote Van Gogh-tentoonstelling) genereerde veel publiciteit en zorgde voor een groei van het aantal memberships en bezoekers ver boven verwachting.
De vier learnings uit het rapport zijn:
1. Effectieve campagnes maken vaak gebruik van PR
2. TV en online video gedreven
3. Het gebruik van partnerships stijgt
4. Merken zoeken lange termijn platforms
De executive samenvatting van het rapport is hier te downloaden.