Maarten van Seggelen start op 10 april als Senior Adviseur Sponsoring bij de Provincie Gelderland. Hij was tot eind 2016 Manager Marketingcommunicatie bij de Arnhemse voetbalclub Vitesse.
De Provincie Gelderland kondigde vorig jaar aan dat het in 2016 zes sportevenementen wilt sponsoren. Gelderland heeft maximaal 300.000 euro over voor deze 6 evenementen; de AFAS Tennisclassics in Apeldoorn, Outdoor Gelderland, de Marikenloop, de Stevensloop, de Zevenheuvelenloop en de Arnhem-Veenendaal Classics 2016. Het bedrag is inclusief activatie en het inhuren van specialistische bureaus op het gebied van sponsoring.Uit een evaluatie van de Giro Gelderland bleek dat een van de redenen dat de sponsorinkomsten tegenvielen was dat er bij de meeste projectmedewerkers die bij de overheden vandaan kwamen weinig kennis en ervaring aanwezig was over het organiseren van (grootschalige) sportevenementen en de (commerciële) dynamiek van bijvoorbeeld sponsorwerving.
Naast zijn werk voor de Provincie Gelderland is Van Seggelen ook zijn eigen organisatie gestart; FANexperience. Met deze organisatie richt hij zich op het adviseren en begeleiden van (sport- en evenement) organisaties op het gebied van klantbeleving en marketing.
Van Seggelen: "De aanpak is pragmatisch: van strategie tot actie, in korte tijd. Met visie en inspiratie voor de lange termijn en implementatie op de korte termijn! Met aandacht voor alle gebieden van de customer journey; marketingcommunicatie, klantcontact, sponsoring, access control, retail, food&beverage, fanbeleving, branding en databasemarketing.”
Op de website Fanexeprience.nl verschijnen naast zijn evaluaties van locatiebezoeken ook publicaties die onder andere op SportNext verschijnen. Op dit moment werkt FANexperience een aantal belevingsrapporten uit. Onder andere een bezoek aan AZ Alkmaar, Burgers` Zoo, ACF Fiorentina en de Belgische bekerfinale "Croky Cup" worden beschreven.