Per januari versterken Anne-Floor van Tilburg (Hoofd Development), Marcel van Kanten (Hoofd Marketing & Communicatie) en Gundy van Dijk (Hoofd Educatie & Publieksactiviteiten) het managementteam van Het Scheepvaartmuseum. Per 1 februari start Christian Taal als Hoofd Bedrijfsvoering.
Met de komst van deze vier professionals kan het museum haar ingeslagen koers verder vormgeven en het museum op nationaal en internationaal niveau verder bestendigen bij potentiële partners en bezoekers.
Anne-Floor van Tilburg (foto) is er van overtuigd dat kunst en cultuur je kan verrassen, verwonderen en mee kan nemen in verhalen van toen en nu. "Het verruimt je blik op de samenleving en kan zorgen voor meer verdraagzaamheid."
Met haar passie voor cultuur en nautiek en jarenlange ervaring bij diverse culturele instellingen is het museum verheugd dat zij het team komt versterken zodat er nog meer bijzondere projecten ontwikkeld en gerealiseerd worden.
Marcel van Kanten had als kind al een passie voor scheepvaarthistorie. Hij heeft jarenlange ervaring op het gebied van marketing en communicatie bij het bedrijfsleven, adviesbureau''s, mediasector, overheid en non-profitsector. "Het Scheepvaartmuseum heeft een publieke taak om verleden, heden en toekomst met elkaar te verbinden. Maar ook om de maatschappelijke relevantie te laten zien van het culturele erfgoed dat Het Scheepvaartmuseum beheert. Het museum wil een breed Nederlands en buitenlands publiek aanspreken. Hier ligt een belangrijke rol voor de afdeling Marketing & Communicatie."
Het managementteam wordt verder versterkt met Gundy van Dijk als hoofd Educatie & Publieksactiviteiten en Christian Taal als Hoofd Bedrijfsvoering.