Sportmarketingbureau SportVibes heeft drie nieuwe teamgenoten, waaronder twee topsporters. Zo zullen de dit jaar gestopte prof-tennisser Jesse Huta Galung en korfballer Sven Jonker het team van SportVibes versterken.
Jesse Huta Galung was voor oranje actief in de Davis Cup, speelde op diverse Grand Slams en kende een top 100-notering op de wereldranglijst. Hij zal zich bij SportVibes met name bezighouden met marketing, sportsponsoring en events. "Als topsporter heb ik die wereld van binnenuit kunnen meemaken en die kennis hoop ik bij SportVibes te kunnen inzetten’, aldus Huta Galung.
Sven Jonker speelt in de Korfbal League op het hoogste competitieniveau bij korfbalvereniging DOS’46. Hij komt over van sportcommunicatiebureau Postman, waar hij als creatief werkzaam was. Jonker zal zich voornamelijk focussen op videocontent, waardoor SportVibes ‘in-house’ videoproducties kan aanbieden. "Op dat gebied liggen volgens mij nog veel kansen in de sportwereld”, aldus Jonker. "Kansen om ‘excitement’ toe te voegen voor fans, media en commerciële partners.”
Volgens Hans Willem Dicke, managing director van SportVibes, kennen (oud)topsporters de geur van de kleedkamer. "Ze weten niet alleen hoe sport in elkaar zit, maar weten ook hoe belangrijk het samenspel is tussen fans, sponsoren, media en sporters. Voeg daar hun tomeloze energie en topsportmentaliteit bij en je begrijpt hoe enorm blij we zijn dat we deze toppers aan onze selectie mogen toevoegen.”
Behalve deze aanwinsten, is ook Sharona Bolander bij SportVibes aan de slag gegaan als social media manager. Ook zij is sportief zeer actief. Bolander is triatleet en traint momenteel voor een obstacle run marathon. De 25-jarige Zoetermeerse studeerde communicatie in Den Haag en heeft hiervoor gewerkt bij Meeùs als social media coördinator. Bolander is drie jaar geleden een eigen blog begonnen. Op ‘Good to be you’ schrijft ze over gezonde recepten, reviews van producten en persoonlijke verhalen over een gezonde, fitte leefstijl.
SportVibes is één van de grootste sportmarketingbureaus van Nederland, met ruim dertig werknemers op de units Marketing, Digital en Events.