Tom van Kuyk is sinds half oktober werkzaam als Teammanager Sponsoring bij Rabobank Nederland. Van Kuyk was afgelopen zes jaar Teammanager Marketing & Communications bij Skoda.
In zijn nieuwe baan gaat Van Kuyk leiding geven aan het sponsoringteam van de bank. Ook wordt hij verantwoordelijk voor het adviseren over sponsoractiviteiten en sponsorstrategie van Rabobank Nederland richting de verantwoordelijke MT leden. Het team sponsoring maakt deel uit van Communicatie & Corporate Affairs bij de Rabobank.
Een belangrijke opdracht wordt ongetwijfeld het meeontwikkelen van de visie over het sponsorbeleid van de bank na 2016 als de sponsorcontracten met NOC*NSF, Hockeybond, Wielrenunie en Hippische sportfederatie aflopen, terwijl momenteel de grootste reorganisatie in de geschiedenis van Rabobank plaatsvindt en de bank vanwege de geleden imagoschade moet werken aan het terugwinnen van vertrouwen.
“De Rabobank wil een toonaangevende sponsor in Nederland blijven, zowel centraal als lokaal. Dat vraagt om continue nieuwe ideeën. We moeten innovatief en creatief blijven en ik heb er vertrouwen in dat het team onder leiding van Tom daar een bijdrage aan kan leveren”, aldus Heleen Crielaard, verantwoordelijk voor de teams die zich bezighouden met publiekscommunicatie. Naast sponsoring gaat het dan om pr, massamediale communicatie, social media en rabobank.com.
Tom van Kuyk vervulde voorheen diverse marketing en communicatiefuncties bij Pons Automobielhandel. In 2003 rondde hij zijn studie bedrijfskunde af aan de Katholieke Universiteit in Nijmegen.