Tom Taminiau is per 1 februari in dienst getreden als commercieel manager bij Golazo Nederland, het van oorsprong Belgische sport-, media- en entertainmentmarketingbureau.
In deze hoedanigheid is Taminiau verantwoordelijk voor onder andere sponsoring, consultancy, werving fondsen/subsidies om zodoende een belangrijke bijdrage te kunnen leveren aan de corporate identity, de merkbeleving, de profilering van alle evenementen en de synergie tussen Golazo Sports, Energy Lab en Triple Double.
Tom Taminiau was sinds 2017 ad interim werkzaam bij Heineken International waar hij verantwoordelijk was voor het beheer en de exploitatie van het UEFA Champions League sponsorship van het biermerk. Daarvoor was hij lange tijd werkzaam bij Rabobank Nederland als senior sponsorspecialist. Bij Rabobank was hij verantwoordelijk voor het realiseren van merk- en communicatiedoelstellingen van de bank door middel van sponsoring.
Golazo is opgericht door Bob Verbeeck en is eigenaar van een aantal grote sportevenementen zoals de NN Marathon Rotterdam, Marathon Eindhoven en de BinckBank Tour. Verder adviseert het merken als Bridgestone bij hun internationale sportmarketingstrategie. In 2017 werd Golazo deels eigenaar van sportmarketingbureau Triple Double.