Tijmen Bos (51) is recent toegetreden tot het commerciële team van TIG Sports. Hij is in die rol verantwoordelijk voor de grote partnerships van alle sportevenementen van TIG Sports.
De focus van Bos en zijn commerciële team ligt in de komende jaren op de grote zeilevenementen zoals The Ocean Race en het WK Zeilen die in 2023 Den Haag aandoen. Aan het salesteam van TIG Sports is ook Marijn van den Bent (25) toegevoegd als sales executive.
Bos was werkzaam in verschillende directierollen bij o.a. de FD Mediagroep, Telegraaf Media Groep, Sky Radio Groep en Talpa Radio. In 2019 stapte hij definitief over naar de sportwereld. Een langgekoesterde wens. Zijn debuut in de sport was direct op hoog niveau als hoofd commercie van de F1 Heineken Dutch Grand Prix. Deze rol wordt uitgebreid met zijn nieuwe functie bij TIG Sports.
Als afgestudeerde sportmarketeer en na een succesvol traineeship gaat Marijn van den Bent aan de slag als sales executive in het team van Bos . Haar focus ligt op het sluiten van commerciële partnerships en de sales van pakketten binnen meerdere TIG Sports events zoals Dutch Grand Prix, KLM Open en WK Zeilen.
TIG Sports is gespecialiseerd in het creëren, vernieuwen en organiseren van grootschalige internationale sportevenementen in Nederland. Met een team van dertig vaste medewerkers is TIG Sports verantwoordelijkheid voor het gehele proces, van conceptontwikkeling, financiering, promotie en budgettering tot en met het afleveren van een kwalitatief hoogwaardig sportevenement. TIG Sports ambitie is om actief betrokken te zijn bij de grootste internationale sportevenementen in Nederland.