Thierry De Ridder nieuwe Managing Director Golazo Brands NL

Thierry De Ridder is per direct de nieuwe Managing Director van Golazo Brands Nederland. Deze rol is vooralsnog voor het jaar 2025. De Ridder, tot voor kort werkzaam als Strategic & Communication Director van Golazo Brands in België, neemt het roer over in Eindhoven na een aantal personele wisselingen, waaronder enkele in de directie. Met De Ridder krijgt Golazo Brands NL een zeer ervaren man aan het hoofd die zijn sporen ruimschoots verdiend heeft in de (inter)nationale sportmarketing.

De Ridder werkt al ruim tien jaar binnen Golazo en bekleedde daarvoor al verschillende toonaangevende functies in de sportmarketing. Zo werkte hij bij reclamebureaus Publicis, Grey en Young & Rubicam, fungeerde hij ruim tien jaar in verschillende communicatie- en marketingfuncties bij Nike Europe, maakte hij deel uit van de Raad van Bestuur van het onafhankelijke bestuur van de Jupiler Pro League en was hij meer dan zeven jaar actief als zelfstandige met het door hemzelf opgerichte bureau Talkability. Dat bureau werd later overgenomen door Sportizon (nu Golazo Brands België).

"Ik ben hier om bruggen te bouwen tussen alle entiteiten van de Golazo-groep en een sterker aanbod te creëren voor onze huidige en toekomstige klanten”, zegt Thierry De Ridder zelf over zijn nieuwe rol bij Golazo. “Dankzij de kracht van de gehele groep kunnen we elke uitdaging aan en zo een nog grotere meerwaarde bieden. Golazo Brands NL kan hiervan de vruchten plukken, maar het zijn vooral onze huidige en toekomstige klanten die hier de grootste winst uit zullen halen. Creativiteit heeft altijd centraal gestaan en zal nu meer dan ooit een sleutelrol spelen om elk project op een innovatieve en impactvolle manier tegemoet te treden."

Guido Klomp vertrekt

De benoeming van De Ridder volgt kort op het nieuws over het vertrek van Guido Klomp bij Golazo Brands NL. Klomp, onderdeel van de directie in Eindhoven, kondigde onlangs na een periode van ruim tien jaar zijn afscheid aan. "Na 10 geweldige jaren bij eerst Triple Double sportmarketing en later Golazo Brands NL is het tijd voor een nieuw hoofdstuk", aldus Klomp.