Helios Partners-president Terrence Burns is keynote op het jaarlijkse sponsorcongres op 17 november.
Met steun van het sportmarketingbureau Helios Partners heeft PyeongChang succesvol de organisatie van de winterspelen 2018 binnengehaald. Ook was Helios onlangs de strategische partner achter het winnende bid van Kazan voor de organisatie van het WK Zwemmen in 2018.
Het was de derde keer dat PyeongChang een gooi deed naar de organisatie van de winterspelen. Het in Atlanta gevestigde Helios werd in 2009 partner in het bid. Het bureau ontwikkelde de algemene communicatiestrategie en schakelde een uitgebreid netwerk van Olympische experts in.
Helios heeft opmerkelijk succes met het ondersteunen van steden bij de bids voor dit soort sportevenementen. Hun deskundigheid en knowhow waren essentieel bij onze keuze voor het bureau’, zei Yh Cho, voorzitter en CEO van PyeongChang 2018. ‘Ons technisch bod was sterk, maar Helios hielp het verschil te maken door het creëren van het thema ‘New Horizons’.’
Naast het ontwikkelen van het concept van ‘New Horizons’ hielp Helios bij het ontwikkelen van één van de meest geavanceerde en compacte plannen voor de Spelen in de geschiedenis.
Het succes van PyeongChang 2018's is een voorbeeld van de vasthoudendheid en het geduld van een natie’, zei Terrence Burns, president van Helios Partners. ‘De invalshoek met ‘New Horizons’ sloeg duidelijk aan bij het IOC. Wij zijn vereerd dat we deel mogen uitmaken van het PyeongChang-team.
Helios is het meest succesvolle bureau als het gaat om het ondersteunen van steden in hun pogingen grote internationale sportevenementen binnen te halen. Het bureau was onder andere betrokken bij Beijing 2008, Vancouver 2010, Sotchi 2014 en het WK voetbal 2018 in Rusland.
Met kantoren in Atlanta, Beijing, Londen, Parijs en Rio levert Helios sportmarketingdiensten voor global sponsors, sportrechtenorganisaties en steden die internationale sportevenementen willen hosten.