Na bijna 9 jaar neemt Steven Sedee afscheid van ING.
Sedee startte bij ING als Manager Sportsponsoring één jaar voor het WK 2014 in Brazilië. In de afgelopen negen jaar was hij onder meer betrokken bij de sponsoring door ING van de KNVB, het Nederlands elftal en het amateurvoetbalprogramma van ING, het partnership van ING van het vrouwenvoetbal met de OranjeLeeuwinnen als stuwende kracht, het YouTube kanaal ING Only Football, waarmee in vier jaar tijd bijna 60 miljoen organische views werden gehaald, en de PR campagnes, met altijd een maatschappelijke insteek, zoals de Oranje Fandag en het corona steunpakket dat met de KNVB en de spelers en speelsters van Oranje werd opgetuigd. Ook de partnerships van ING Private Banking in golf vielen in zijn takenpakket.
Begin volgend jaar gaat Sedee aan de slag als sponsorconsultant om organisaties die actief zijn in de wereld van sponsoring strategisch te adviseren.
Sedee laat weten dat vooral de samenwerking tussen sales, marketing en sponsoring een schoolvoorbeeld is van hoe sponsoring bij een grote organisatie als ING georganiseerd, geanalyseerd en geoptimaliseerd moet worden.