Sebastiaan Westerhout is per 1 november werkzaam als strategic sales consultant bij Blauw Sponsoring Insights. In die rol levert hij een bijdrage aan de internationale groei van het klantportfolio van het Rotterdamse onderzoeksbureau.
De afgelopen jaren was Westerhout als eigenaar van SW Consultancy actief als zelfstandig consultant op het gebied van sponsorships voor o.a. Breitling en W-Ocean Racing. Daarvoor werkte hij onder meer bij Nielsen Sports en Gracenote. Bij Blauw Sponsoring Insights is hij nu verantwoordelijk voor de internationale groei onder wereldwijde (sport)sponsors en rechtenhouders.
Sebastiaan Westerhout: “Blauw Sponsoring Insights heeft geweldige internationale klanten en prospects, ik kijk er naar uit om daar een bijdrage aan te leveren. Daarnaast is het mooi om deel uit te maken van de ambitieuze groeiplannen die het bedrijf heeft”
Business Lead van Blauw Sponsoring Insights, Eva Gerritse: “We zijn de afgelopen jaren hard gegroeid en verwachten de komende jaren nog veel meer internationale merken en rechtenhouders aan ons portfolio toe te voegen. We zijn blij dat Sebastiaan zijn ervaring inzet om ons daarbij te helpen.”
Blauw Sponsoring Insights is gespecialiseerd in internationaal marktonderzoek rondom sport en sponsorships. Het bureau helpt internationale merken zoals FedEx, Heineken, PepsiCo en PlayStation met inzichten die bijdragen aan het vergroten van de impact van sponsorships. Daarnaast helpt Blauw Sponsoring Insights rechtenhouders in de sport (zoals FIA Formula 1 en diverse Europese voetbalbonden) om de behoeften, het gedrag en de beeldvorming van hun fanbase goed in kaart te brengen.