Met onmiddellijke ingang treedt Eduard Pieter Oud toe tot de directie van Respons. De voormalig directeur van Amsterdam Marketing wordt samen met de huidige directeur Lex Kruijver verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering van Respons. Daarnaast blijven beiden beschikbaar voor het uitvoeren van opdrachten.
De naam Respons blijft, maar krijgt als toevoeging Evenementen – Toerisme – Citymarketing. Zowel Oud als Kruijver verwachten door het partnership de opdrachtgevers veel beter te kunnen bedienen omdat ze samen veel meer kennis beschikbaar hebben. “Er is een synergie tussen de drie onderwerpen”, aldus Kruijver, “en met de komst van Eduard Pieter kunnen we toerisme expliciet aan ons pallet toevoegen. Daarnaast brengt hij natuurlijk ook op het gebied van citymarketing veel ervaring mee.”
Met de uitbreiding van Respons, verdwijnen de aparte labels, waaronder Kruijver (DNA) en Oud (DY) hun adviesactiviteiten aanboden. Door te kiezen voor het sterke Respons merk en een onderscheidend en uitgebreid takkenpakket, verwacht het bedrijf zich beter te kunnen positioneren.
Met de uitgave van diverse monitoren en de dataleveringen blijft evenementeninformatie de basis van Respons. Maar vanaf heden wordt dit nadrukkelijker aangevuld met werkzaamheden op het gebied van toerisme en citymarketing zoals advies, onderzoek, (interim) management en presentaties. Opdrachtgevers zijn en blijven de (semi) overheden, destinatie- en citymarketeers, koepelorganisaties en bedrijfsleven.
Bestaande opdrachten worden gewoon voortgezet. Zo blijft Oud bijvoorbeeld werkzaam als interim directeur bij Alkmaar Marketing en is Kruijver directeur van Marketing Zaanstreek.